2018-06-18 10:18

2018-06-18 10:20

FBK:s huvudsponsor satsar på damhockeyn

ISHOCKEY: "Vi strävar efter att vara en av landets bästa även på damsidan"

Kafferosteriet Löfbergs fortsätter som huvudsponsor för Färjestad BK i ytterligare tre år. Det nya avtalet omfattar aktiviteter och exponering av kafferosteriet och dess produkter – och en unik satsning på damhockeyn – berättar FBK i ett pressmeddelande.

– Som sponsor har vi möjlighet att påverka och bidra till mer jämlika villkor för tjejer och killar. Vi har sponsrat Färjestad i närmare 30 år, men det här är första gången vi lyfter in damhockeyn i avtalet, säger Lars Appelqvist, vd på Löfbergs.

Båda Färjestad BK:s representationslag kan se tillbaka på en bra säsong. Damlaget föll på målsnöret i kvalet till högsta divisionen, och herrarna tog sig till kvartsfinal. Publik- och arrangemangsmässigt var Färjestad BK enligt många outstanding i Hockeysverige.

Landets bästa

– Vi strävar efter att vara en av landets bästa i allt vi gör, även på damsidan, och vi är glada över att Löfbergs delar den ambitionen, säger Stefan Larsson, vd för Färjstad BK.

För Löfbergs handlar samarbetet med Färjestad BK, precis som annan sponsring, om både affärsnytta och samhällsansvar. Det ger Löfbergs ger värdefull exponering mot relevanta målgrupper, och förbättrar många gånger möjligheter för tjejer och killar att göra något de älskar.

– I samarbetet med Färjestad BK kommer vi lyfta fram nya produkter som är fulla med naturlig energi och som passar perfekt för medvetna konsumenter med fokus på hälsa och välmående. säger Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs.

Löfbergs har en rad olika sponsorsamarbeten, både lokalt och nationellt. I närområdet samarbetar kafferosteriet bland annat med friidrottsförenigen IF Göta, handbollslaget Hellton och Karlstad Innebandyförening. Löfbergs jobbar även ihop med Lager 157 Skiteam, Sveriges ledande långloppsteam på längdskidor.

Lokalt ansvar

Tidigare i år skrev Löfbergs och Färjestad BK ett nytt arenaavtal som innebär att Löfbergs fortsätter som namnsponsor i ytterligare tio år.

– Även här handlar det om affärsnytta i form av värdefull exponering, men också om att ta ansvar för utvecklingen i Karlstad med omnejd. Arenan är viktig för alla hockeyintresserade tjejer och killar, men har också bidragit till ett ökat nöjesutbud som fler har glädje av, säger Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs.

– Som sponsor har vi möjlighet att påverka och bidra till mer jämlika villkor för tjejer och killar. Vi har sponsrat Färjestad i närmare 30 år, men det här är första gången vi lyfter in damhockeyn i avtalet, säger Lars Appelqvist, vd på Löfbergs.

Båda Färjestad BK:s representationslag kan se tillbaka på en bra säsong. Damlaget föll på målsnöret i kvalet till högsta divisionen, och herrarna tog sig till kvartsfinal. Publik- och arrangemangsmässigt var Färjestad BK enligt många outstanding i Hockeysverige.

Landets bästa

– Vi strävar efter att vara en av landets bästa i allt vi gör, även på damsidan, och vi är glada över att Löfbergs delar den ambitionen, säger Stefan Larsson, vd för Färjstad BK.

För Löfbergs handlar samarbetet med Färjestad BK, precis som annan sponsring, om både affärsnytta och samhällsansvar. Det ger Löfbergs ger värdefull exponering mot relevanta målgrupper, och förbättrar många gånger möjligheter för tjejer och killar att göra något de älskar.

– I samarbetet med Färjestad BK kommer vi lyfta fram nya produkter som är fulla med naturlig energi och som passar perfekt för medvetna konsumenter med fokus på hälsa och välmående. säger Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs.

Löfbergs har en rad olika sponsorsamarbeten, både lokalt och nationellt. I närområdet samarbetar kafferosteriet bland annat med friidrottsförenigen IF Göta, handbollslaget Hellton och Karlstad Innebandyförening. Löfbergs jobbar även ihop med Lager 157 Skiteam, Sveriges ledande långloppsteam på längdskidor.

Lokalt ansvar

Tidigare i år skrev Löfbergs och Färjestad BK ett nytt arenaavtal som innebär att Löfbergs fortsätter som namnsponsor i ytterligare tio år.

– Även här handlar det om affärsnytta i form av värdefull exponering, men också om att ta ansvar för utvecklingen i Karlstad med omnejd. Arenan är viktig för alla hockeyintresserade tjejer och killar, men har också bidragit till ett ökat nöjesutbud som fler har glädje av, säger Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs.

Har du synpunkter på det som sägs i texten? Skriv då gärna en kommentar via tjänsten Ifrågasätt men tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga samt publicera kommentar i papperstidningen.