2014-12-28 14:22

2015-01-20 23:13

Premiär för mediakuben

ISHOCKEY: Hoppas på storpublik

Det var storpublik i bortamatchen i Globen.
Nu hoppas BIK Karlskoga på detsamma i måndagens hemmamatch – då det förutom toppmatch också är premiär för nya mediakuben.
– Jag hoppas på en riktig fest, säger Thomas ”Sylta” Karlsson i BIK.

Mediakuben har varit väldigt efterlängtad och när den nu gör premiär är det i bästa tänkbara läge. BIK Karlskoga har gått som tåget och är nu med i toppen av hockeyallsvenskan. I måndagens match gästar toppkonkurrenten Västerås.

– Nu har vi gått riktigt bra och folk vill se sitt BIK. Sedan vill man se den här nya mediakuben. Jag har hört intresset för kuben och många är nyfikna, säger BIK:s marknadschef Thomas ”Sylta” Karlsson.

– Dessutom har ju även Västerås kommit igång och det är lite derby över det, så det lär bli en riktig kanonmatch. Det borgar för en riktig hockeyfest – minst 3000 åskådare skulle jag vilja ha.

”Missa inte det här”

Thomas ”Sylta” Karlsson menar att då det var så många som 700 till 1000 tillresta supportrar på plats i Globen mot AIK borde siffran på 3000 vara minst sagt möjlig att nå.

– Jag vädjar till hela Karlskoga: var här – det här vill man inte missa. I ishallens historia är det här en milstolpe, säger Karlsson.

Han ser mediakuben som ett lyft för hela verksamheten i Nobelhallen och ett mervärde för publiken.

– Den är riktigt mäktig och det här är kul för hela Karlskoga. Det blir en mycket större upplevelse med ishockeyn tack vare mediakuben. Att kunna se en repris blir en ny service. Var pucken inne eller inte – det blir en stämningshöjare som verkligen engagerar, säger Karlsson.

Han fortsätter:

– Var det en rätt dömd utvisning eller inte? Så som jag känner Karlskogapubliken kommer vi få ett visst stöd av publiken när man får se repris av vad som händer. Det kan vara en påverkande faktor för att dra igång publiken ännu hårdare. Man lever sig in i det än mer.

Invigning

Karlskoga kommun kommer att vara med och inviga kuben.

– Jag kan lova att när vi tänder kuben kommer det att bli ett digitalt fyrverkeri. Den är väldigt klar i bilderna och jag tror att det kommer att bli jäkligt häftigt när den går på, säger Karlsson.

I samband med premiären är det också dags för nya BIK-låten Tröjan i BIK av Tobias Frisk.

– Tanken med låten är att vi ska sjunga upp publiken lite innan vi går in på introt. Jag tror att låten kan bli en riktig effekthöjare. Vi har en video som kommer att rulla uppe i skärmarna och så lägger vi ut en text på den, säger Karlsson.

Hur stort är det för Nobelhallen att nu ha den här mediakuben?

– Jag anser att för ishallen och för BIK är det här det största som har hänt på länge. Den andra klockan tror jag har hängt sedan slutet av 80-talet och vi är bland de sista lagen i allsvenskan att få en kub. Nu hänger vi med i utvecklingen och det är ett jättelyft. Det blir direkt mycket modernare med den här i taket.

Då kuben tillhör Karlskoga kommun kommer den också att vara tillgänglig för andra evenemang i Nobelhallen utöver BIK:s verksamhet.

– Vi tycker att det är väldigt kul att Karlskoga kommun har gjort detta. Vi är väldigt tacksamma för att de satsat på det här, säger Karlsson.

Mediakuben har varit väldigt efterlängtad och när den nu gör premiär är det i bästa tänkbara läge. BIK Karlskoga har gått som tåget och är nu med i toppen av hockeyallsvenskan. I måndagens match gästar toppkonkurrenten Västerås.

– Nu har vi gått riktigt bra och folk vill se sitt BIK. Sedan vill man se den här nya mediakuben. Jag har hört intresset för kuben och många är nyfikna, säger BIK:s marknadschef Thomas ”Sylta” Karlsson.

– Dessutom har ju även Västerås kommit igång och det är lite derby över det, så det lär bli en riktig kanonmatch. Det borgar för en riktig hockeyfest – minst 3000 åskådare skulle jag vilja ha.

”Missa inte det här”

Thomas ”Sylta” Karlsson menar att då det var så många som 700 till 1000 tillresta supportrar på plats i Globen mot AIK borde siffran på 3000 vara minst sagt möjlig att nå.

– Jag vädjar till hela Karlskoga: var här – det här vill man inte missa. I ishallens historia är det här en milstolpe, säger Karlsson.

Han ser mediakuben som ett lyft för hela verksamheten i Nobelhallen och ett mervärde för publiken.

– Den är riktigt mäktig och det här är kul för hela Karlskoga. Det blir en mycket större upplevelse med ishockeyn tack vare mediakuben. Att kunna se en repris blir en ny service. Var pucken inne eller inte – det blir en stämningshöjare som verkligen engagerar, säger Karlsson.

Han fortsätter:

– Var det en rätt dömd utvisning eller inte? Så som jag känner Karlskogapubliken kommer vi få ett visst stöd av publiken när man får se repris av vad som händer. Det kan vara en påverkande faktor för att dra igång publiken ännu hårdare. Man lever sig in i det än mer.

Invigning

Karlskoga kommun kommer att vara med och inviga kuben.

– Jag kan lova att när vi tänder kuben kommer det att bli ett digitalt fyrverkeri. Den är väldigt klar i bilderna och jag tror att det kommer att bli jäkligt häftigt när den går på, säger Karlsson.

I samband med premiären är det också dags för nya BIK-låten Tröjan i BIK av Tobias Frisk.

– Tanken med låten är att vi ska sjunga upp publiken lite innan vi går in på introt. Jag tror att låten kan bli en riktig effekthöjare. Vi har en video som kommer att rulla uppe i skärmarna och så lägger vi ut en text på den, säger Karlsson.

Hur stort är det för Nobelhallen att nu ha den här mediakuben?

– Jag anser att för ishallen och för BIK är det här det största som har hänt på länge. Den andra klockan tror jag har hängt sedan slutet av 80-talet och vi är bland de sista lagen i allsvenskan att få en kub. Nu hänger vi med i utvecklingen och det är ett jättelyft. Det blir direkt mycket modernare med den här i taket.

Då kuben tillhör Karlskoga kommun kommer den också att vara tillgänglig för andra evenemang i Nobelhallen utöver BIK:s verksamhet.

– Vi tycker att det är väldigt kul att Karlskoga kommun har gjort detta. Vi är väldigt tacksamma för att de satsat på det här, säger Karlsson.

  • Marie Remnevik