2015-10-02 16:01

2015-10-02 16:01

E-handelsproffs samlades i Medis

SÄFFLE: Framgångsrika företaget Askås bjöd in till stor temadag

Det har varit ett riktigt bra år för Säffleföretaget Askås I&R.

På fredagen bjöd företaget in kunder och leverantörer till en stor e-handelsdag i Medborgarhuset.

I dag, fredag, samlades närmare 200 e-handelsproffs från både Sverige och Norge när Askås anordnade en elhandelsdag i Medborgarhuset.

Askås hade bjudit in kunder och leverantörer till en heldag med föredrag, mingel, musikal och middag.

– Jag tycker att det är viktigt att knyta ihop en dag för våra kunder där man kan dela erfarenheter med varandra, säger Jonas Askås, vd Askås I&R.

Det har varit ett riktigt bra år för Säffleföretaget Askås som arbetar med e-handelslösningar och i dag har 32 anställda.

– Jämfört med 2014 så har vi ökat vår omsättning med 20-25 procent, säger Jonas Askås och tillägger att fem eller sex nyanställningar har skett hittills i år.

Mingel med utställare

Jonas Askås har siktet inställt på att företaget ska fortsätta växa.

– Planen är att växa nästa år också. Vi siktar på att växa 15 procent och det ser ut att gå. Det är ett lagom ambitiöst mål, säger han.

Under fredagen minglade Jonas Askås och hans personal med leverantörer och kunder som kommit från hela Sverige och även från Norge.

Under dagen bjöds det på fem föredrag och däremellan gavs tillfälle att mingla och gå runt bland utställarna.

Dagen avslutades med middag, musikal och fest.

Simon Henriksson från Klarna var mycket positiv till e-handelsdagen.

– Jag tycker att det är jättekul. Det är mycket mer intimt här än på andra mässor. Det känns som att man hinner prata ordentligt med folk, säger han.

Han ser det som en viktig arena att skapa kontakter och utbyta erfarenheter.

– Askås är för oss en jätteviktig partner, säger han.

Fredrik Samuelsson som jobbar på Askås passade på att byta några ord med Tim Nilsson, Patrik Swedén och Maria Busck från Billmate.

Fredrik Samuelsson tyckte att det var ett utmärkt tillfälle att utbyta erfarenheter.

– Jag tycker att det är jättekul. Man får se näthandel från ett annat perspektiv, säger han.

Tim Nilsson trivdes också på mässan.

– Det är intressant. Det är ett sätt att utbyta erfarenheter och knyta kontakter, säger han.

Det bjöds på flera intressanta föredrag under dagen. Först ut var Thomas Grabe, vd för Bangerhead.

Bangerhead startade 2008 och har samarbetat med Askås sedan dess. Thomas Grabe berättade om hur han och hans vänner 2008 kom på idén till det som blev deras företag. De började 2008 och trots att de inte kunde något om varken e-handel eller hårvård eller hade några pengar att satsa byggde de upp en webb-butik för hårprodukter. I dag driver de även en fysisk butik.

I dag, fredag, samlades närmare 200 e-handelsproffs från både Sverige och Norge när Askås anordnade en elhandelsdag i Medborgarhuset.

Askås hade bjudit in kunder och leverantörer till en heldag med föredrag, mingel, musikal och middag.

– Jag tycker att det är viktigt att knyta ihop en dag för våra kunder där man kan dela erfarenheter med varandra, säger Jonas Askås, vd Askås I&R.

Det har varit ett riktigt bra år för Säffleföretaget Askås som arbetar med e-handelslösningar och i dag har 32 anställda.

– Jämfört med 2014 så har vi ökat vår omsättning med 20-25 procent, säger Jonas Askås och tillägger att fem eller sex nyanställningar har skett hittills i år.

Mingel med utställare

Jonas Askås har siktet inställt på att företaget ska fortsätta växa.

– Planen är att växa nästa år också. Vi siktar på att växa 15 procent och det ser ut att gå. Det är ett lagom ambitiöst mål, säger han.

Under fredagen minglade Jonas Askås och hans personal med leverantörer och kunder som kommit från hela Sverige och även från Norge.

Under dagen bjöds det på fem föredrag och däremellan gavs tillfälle att mingla och gå runt bland utställarna.

Dagen avslutades med middag, musikal och fest.

Simon Henriksson från Klarna var mycket positiv till e-handelsdagen.

– Jag tycker att det är jättekul. Det är mycket mer intimt här än på andra mässor. Det känns som att man hinner prata ordentligt med folk, säger han.

Han ser det som en viktig arena att skapa kontakter och utbyta erfarenheter.

– Askås är för oss en jätteviktig partner, säger han.

Fredrik Samuelsson som jobbar på Askås passade på att byta några ord med Tim Nilsson, Patrik Swedén och Maria Busck från Billmate.

Fredrik Samuelsson tyckte att det var ett utmärkt tillfälle att utbyta erfarenheter.

– Jag tycker att det är jättekul. Man får se näthandel från ett annat perspektiv, säger han.

Tim Nilsson trivdes också på mässan.

– Det är intressant. Det är ett sätt att utbyta erfarenheter och knyta kontakter, säger han.

Det bjöds på flera intressanta föredrag under dagen. Först ut var Thomas Grabe, vd för Bangerhead.

Bangerhead startade 2008 och har samarbetat med Askås sedan dess. Thomas Grabe berättade om hur han och hans vänner 2008 kom på idén till det som blev deras företag. De började 2008 och trots att de inte kunde något om varken e-handel eller hårvård eller hade några pengar att satsa byggde de upp en webb-butik för hårprodukter. I dag driver de även en fysisk butik.