2018-05-07 10:23

2018-05-07 10:23

Nöjda kunder hos bostadsbolaget

KIL

De som bor i lägenheter hos Kilsbostäder är nöjda hyresgäster. Det visar en undersökning gjord av Aktiv Bo, där det kommunala bostadsbolaget deltagit.

Kilsbostäder fick ett serviceindex på 88 procent, vilket kan jämföras med medelvärdet 81,5 procent hos övriga nationella aktörer som deltog.

– Resultatet är väldigt bra. Ungefär 94 procent av våra hyresgäster har gett betyget mycket bra i de frågor som handlar om bemötande, säger Ann-Louise Samuelsson, vd i Kilsbostäder, i ett pressmeddelande.

Bland de områden som hyresgästerna vill se förbättringar finns till exempel trivsel i trappuppgångar och trånga cykelutrymmen. Totalt har bolaget sammanställt ett 50-tal åtgärdspunkter i en handlingsplan.

Kilsbostäder fick ett serviceindex på 88 procent, vilket kan jämföras med medelvärdet 81,5 procent hos övriga nationella aktörer som deltog.

– Resultatet är väldigt bra. Ungefär 94 procent av våra hyresgäster har gett betyget mycket bra i de frågor som handlar om bemötande, säger Ann-Louise Samuelsson, vd i Kilsbostäder, i ett pressmeddelande.

Bland de områden som hyresgästerna vill se förbättringar finns till exempel trivsel i trappuppgångar och trånga cykelutrymmen. Totalt har bolaget sammanställt ett 50-tal åtgärdspunkter i en handlingsplan.

Har du synpunkter på det som sägs i texten? Skriv då gärna en kommentar via tjänsten Ifrågasätt men tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga samt publicera kommentar i papperstidningen.