2018-04-20 10:14

2018-04-20 10:14

Reklambyrå vann silverägg

KARLSTAD

Reklambyrån Ord & Bild i Karlstad vann på torsdagskvällen ett silverägg i tävlingen om kommunikationspriset Guldägget.

Silverägget tilldelas reklambyrån tillsammans med Fotografiska i Stockholm för kampanjen ”Det ojämställda priset” som lanserades i samband med internationella kvinnodagen ifjol. Under den 8 mars höjdes priset för att gå in på Fotografiska med 13 procent för män.

Prishöjningen motsvarade den löneskillnad som finns mellan män och kvinnor.

Kampanjen blev mycket uppmärksammad och såväl hyllad som kritiserad. I höstas vann Ord & Bild ett PR-pris kallat Spinn, för samma kampanj.

– Vi är superglada att ”Det ojämställda priset” fortsätter att vinna priser och får utmärkelser men roligast hade varit om det gjorde verkligen skillnad, säger Peter Jansson Ling, vd på Ord&Bild i ett pressmeddelande.

Silverägget tilldelas reklambyrån tillsammans med Fotografiska i Stockholm för kampanjen ”Det ojämställda priset” som lanserades i samband med internationella kvinnodagen ifjol. Under den 8 mars höjdes priset för att gå in på Fotografiska med 13 procent för män.

Prishöjningen motsvarade den löneskillnad som finns mellan män och kvinnor.

Kampanjen blev mycket uppmärksammad och såväl hyllad som kritiserad. I höstas vann Ord & Bild ett PR-pris kallat Spinn, för samma kampanj.

– Vi är superglada att ”Det ojämställda priset” fortsätter att vinna priser och får utmärkelser men roligast hade varit om det gjorde verkligen skillnad, säger Peter Jansson Ling, vd på Ord&Bild i ett pressmeddelande.

Har du synpunkter på det som sägs i texten? Skriv då gärna en kommentar via tjänsten Ifrågasätt men tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga samt publicera kommentar i papperstidningen.