2018-03-09 10:36

2018-03-09 10:36

Fortsatt kaffe för Färjestad

KARLSTAD

Löfbergs fortsätter med sitt stöd för Färjestads BK. På fredagen meddelade de att det nya avtalet med klubben innebär att Löfbergs Arena behåller sitt namn i tio år till.

– Vi har en lång historia med Färjestad, men vill även vara en del av framtiden. Det handlar både om affärsnytta i form av värdefull exponering och annat, men också om att ta ansvar för utvecklingen i Karlstad med omnejd. Arenan är viktig för alla hockeyintresserade tjejer och killar, men har också bidragit till ett ökat nöjesutbud som fler har glädje av. Det känns jättebra att vara med och bidra till det, säger Lars Appelqvist, vd på Löfbergs, i ett pressmeddelande.

Det är även positiva tongångar från Färjestad:

– Det betyder mycket för oss att ha en stabil och långsiktig partner som Löfbergs. Det gynnar både oss, hockeypubliken och alla som arrangerar eller besöker andra evenemang i Löfbergs Arena och allt det bär med sig i form av intäkter besöksnäringen. Det bidrar starkt till att utveckla Karlstad och Värmland säger Stefan Larsson, vd på Färjestad.

Det familjeägda kafferosteriet har varit Färjestads huvudsponsor i närmare 30 år.

– Ibland möter jag folk som undrar om det inte finns en risk med att förknippas så starkt med Färjestad, men jag ser bara positivt på det. Vårt genuina engagemang stärker vårt varumärke. Färjestad är många gånger en dörröppnare i mötet med kunder och konsumenter, och även om vi kanske inte alltid enas om vilket lag som gäller så brukar vi bli överens om vilket kaffe som smakar bäst, säger Lars Appelqvist.

 

– Vi har en lång historia med Färjestad, men vill även vara en del av framtiden. Det handlar både om affärsnytta i form av värdefull exponering och annat, men också om att ta ansvar för utvecklingen i Karlstad med omnejd. Arenan är viktig för alla hockeyintresserade tjejer och killar, men har också bidragit till ett ökat nöjesutbud som fler har glädje av. Det känns jättebra att vara med och bidra till det, säger Lars Appelqvist, vd på Löfbergs, i ett pressmeddelande.

Det är även positiva tongångar från Färjestad:

– Det betyder mycket för oss att ha en stabil och långsiktig partner som Löfbergs. Det gynnar både oss, hockeypubliken och alla som arrangerar eller besöker andra evenemang i Löfbergs Arena och allt det bär med sig i form av intäkter besöksnäringen. Det bidrar starkt till att utveckla Karlstad och Värmland säger Stefan Larsson, vd på Färjestad.

Det familjeägda kafferosteriet har varit Färjestads huvudsponsor i närmare 30 år.

– Ibland möter jag folk som undrar om det inte finns en risk med att förknippas så starkt med Färjestad, men jag ser bara positivt på det. Vårt genuina engagemang stärker vårt varumärke. Färjestad är många gånger en dörröppnare i mötet med kunder och konsumenter, och även om vi kanske inte alltid enas om vilket lag som gäller så brukar vi bli överens om vilket kaffe som smakar bäst, säger Lars Appelqvist.

 

Har du synpunkter på det som sägs i texten? Skriv då gärna en kommentar via tjänsten Ifrågasätt men tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga samt publicera kommentar i papperstidningen.