2016-05-12 17:21

2016-05-12 17:21

Debs prisades till årets företagare

HÄLLEFORS: Sico och Els fick fin utmärkelse

Företagarföreningen i Hällefors har utsett årets företagare i Hällefors.
Priset går i år till Sico Deb och Els Deb som tillsammans äger företaget Hällefors vandrarhem och kanotcenter.

Priset får de mycket tack vare sitt sätt att bemöta sina kunder.

– De visar företagsamhet och gör allt för sina kunder. Även om kunden inte har rätt, så får de rätt, motiverar Magda van Almenkerk, ordförande i företagarföreningen i Hällefors.

Firar snart tio

– De gör inte bara sin egen grej utan sätter även Hällefors på kartan, berättar hon och nämner bland annat jobbet som de lägger ner på sin Instagram där de förmedlar otroligt mycket stämning.

När företagarföreningen kom till vandrarhemmet och överraskade, fanns endast Sico av de två ägarna på plats för att ta emot priset.

– Det känns bra, det är roligt, kommenterar Sico, som inte hade haft en tanke på att få utmärkelsen.

För tio år sedan flyttade Holländarna Sico och Els till Sverige, efter några år i Tyskland.

– Om två månader har vi haft företaget i tio år, berättar han.

– Nu för tiden är 25 procent av våra kunder rekomenderade av andra kunder som varit här. I början behövde vi jobba hårdare för att få hit kunderna.

Priset får de mycket tack vare sitt sätt att bemöta sina kunder.

– De visar företagsamhet och gör allt för sina kunder. Även om kunden inte har rätt, så får de rätt, motiverar Magda van Almenkerk, ordförande i företagarföreningen i Hällefors.

Firar snart tio

– De gör inte bara sin egen grej utan sätter även Hällefors på kartan, berättar hon och nämner bland annat jobbet som de lägger ner på sin Instagram där de förmedlar otroligt mycket stämning.

När företagarföreningen kom till vandrarhemmet och överraskade, fanns endast Sico av de två ägarna på plats för att ta emot priset.

– Det känns bra, det är roligt, kommenterar Sico, som inte hade haft en tanke på att få utmärkelsen.

För tio år sedan flyttade Holländarna Sico och Els till Sverige, efter några år i Tyskland.

– Om två månader har vi haft företaget i tio år, berättar han.

– Nu för tiden är 25 procent av våra kunder rekomenderade av andra kunder som varit här. I början behövde vi jobba hårdare för att få hit kunderna.

  • Mattias Karlsson

Har du synpunkter på det som sägs i texten? Skriv då gärna en kommentar via tjänsten Ifrågasätt men tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.