2018-06-11 06:00

2018-06-11 06:00

Slåss för Värmlands infrastruktur!

Insändare

Så kom den då, infrastrukturplanen för kommande elva år och det är en dyster läsning för Värmland trots glada S-politiker.

Slussarna är viktiga men politikerna i Värmland är glada att behålla status quo medan andra regioner kämpar för utveckling.

Om man slår ut investeringarna i planen per invånare skulle Värmland få uppåt 10 miljarder. Nu blev det 2,5 miljarder om man räknar in 50 procent av slussarna. Det går givetvis inte att räkna så men det visar inriktningen.

Planen saknar massor av investeringar: Vålbergsrakan, dubbelspår Kil-Kristinehamn, fyrfältsväg Valskog-Örje för att nämna något.

Jag är oerhört besviken på Värmlandsbänken i riksdagen och övriga ledande politiker som är för passiva för att slåss för att Värmland skall få tidsenlig infrastruktur. Värmlandsbanan är en museijärnväg, Hagfors har ingen järnväg, riksväg 62 håller 50-talsstandard och det finns mycket mer. Så Värmlands riksdagsmän och övriga ledande politiker, gläds åt slussarna några dagar och efter det sätt igång och slåss för Värmlands infrastruktur.

Mikael Eriksson

Karlstad

Slussarna är viktiga men politikerna i Värmland är glada att behålla status quo medan andra regioner kämpar för utveckling.

Om man slår ut investeringarna i planen per invånare skulle Värmland få uppåt 10 miljarder. Nu blev det 2,5 miljarder om man räknar in 50 procent av slussarna. Det går givetvis inte att räkna så men det visar inriktningen.

Planen saknar massor av investeringar: Vålbergsrakan, dubbelspår Kil-Kristinehamn, fyrfältsväg Valskog-Örje för att nämna något.

Jag är oerhört besviken på Värmlandsbänken i riksdagen och övriga ledande politiker som är för passiva för att slåss för att Värmland skall få tidsenlig infrastruktur. Värmlandsbanan är en museijärnväg, Hagfors har ingen järnväg, riksväg 62 håller 50-talsstandard och det finns mycket mer. Så Värmlands riksdagsmän och övriga ledande politiker, gläds åt slussarna några dagar och efter det sätt igång och slåss för Värmlands infrastruktur.

Mikael Eriksson

Karlstad

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.

Har du synpunkter på det som sägs i texten? Skriv då gärna en kommentar via tjänsten Ifrågasätt men tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga samt publicera kommentar i papperstidningen.