2016-04-22 06:00

2016-04-22 06:00

Ett klanderfritt bemötande

SJUKVÅRD:

Mitt i allt kaos med neddragningar på personal och omorganisation till höger och vänster på Centralsjukhuset i Karlstad, CSK, så finns det en avdelning där allt faktiskt fungerar och där jag har varit vårdtagare i snart två år: ortopedmottagningen. Inte lång väntetid alls vid besök och hag har alltid blivit glatt och trevligt bemött av personalen, som på bästa sätt och snabb har hanterat mina ärenden. Det kan vara lite tuffare en måndag att komma fram på telefontiden, men det är likadant vart man än vänder sig inom vården. Remisser som har behövts skickats till MR och sedan till annan klinik för att kunna uppfylla kravet på vårdgarantins 90 dagar har alltid uppfyllts på bästa sätt. Kontakten via telefon med sköterskor på avdelningen har varit klanderlös; har de inte kunnat svara på min fråga så har de alltid tagit reda på det av doktorn och ringt upp vid den tidpunkt de lovat.

Andra avdelningar på CSK borde kanske göra ett studiebesök på ortopedmottagningen och lära sig hur man bygger upp och förvaltar en specialistavdelning på bästa sätt för oss vårdtagare. Jag hoppas att mottagningen fortsätter att vara så här bra även i framtiden!

Mycket nöjd vårdtagare

Mitt i allt kaos med neddragningar på personal och omorganisation till höger och vänster på Centralsjukhuset i Karlstad, CSK, så finns det en avdelning där allt faktiskt fungerar och där jag har varit vårdtagare i snart två år: ortopedmottagningen. Inte lång väntetid alls vid besök och hag har alltid blivit glatt och trevligt bemött av personalen, som på bästa sätt och snabb har hanterat mina ärenden. Det kan vara lite tuffare en måndag att komma fram på telefontiden, men det är likadant vart man än vänder sig inom vården. Remisser som har behövts skickats till MR och sedan till annan klinik för att kunna uppfylla kravet på vårdgarantins 90 dagar har alltid uppfyllts på bästa sätt. Kontakten via telefon med sköterskor på avdelningen har varit klanderlös; har de inte kunnat svara på min fråga så har de alltid tagit reda på det av doktorn och ringt upp vid den tidpunkt de lovat.

Andra avdelningar på CSK borde kanske göra ett studiebesök på ortopedmottagningen och lära sig hur man bygger upp och förvaltar en specialistavdelning på bästa sätt för oss vårdtagare. Jag hoppas att mottagningen fortsätter att vara så här bra även i framtiden!

Mycket nöjd vårdtagare

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.

Har du synpunkter på det som sägs i texten? Skriv då gärna en kommentar via tjänsten Ifrågasätt men tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.