2016-02-13 06:00

2016-02-13 06:00

Bara fördelar med en ny rutt

BUSSAR/HAMMARÖ:

Replik till Sören Ohlsson (NWT 10/2):

Hur kan en omläggning av bussarna 902 och 904, som tydligen har väldigt bra resandeunderlag, försämras om fler kan använda dem? Restiden förlängs bara med någon minut.

Vi ser endast fördelar med omläggningen – ekonomiskt, miljövänligt och mänskligt. Skytteln, där varken anslutning eller tidtabell är tillfredsställande, sparas in. Bussarna 902 och 904 skulle slippa att köra upp på en trafikerad motorled. Boende på Hälltorp och på Nolgård skulle kunna ta bussen till och från arbetet igen, och våra ungdomar kunna åka kollektivt på kvällar och helger.

Miljövänliga Hammaröbor

Replik till Sören Ohlsson (NWT 10/2):

Hur kan en omläggning av bussarna 902 och 904, som tydligen har väldigt bra resandeunderlag, försämras om fler kan använda dem? Restiden förlängs bara med någon minut.

Vi ser endast fördelar med omläggningen – ekonomiskt, miljövänligt och mänskligt. Skytteln, där varken anslutning eller tidtabell är tillfredsställande, sparas in. Bussarna 902 och 904 skulle slippa att köra upp på en trafikerad motorled. Boende på Hälltorp och på Nolgård skulle kunna ta bussen till och från arbetet igen, och våra ungdomar kunna åka kollektivt på kvällar och helger.

Miljövänliga Hammaröbor

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.

Har du synpunkter på det som sägs i texten? Skriv då gärna en kommentar via tjänsten Ifrågasätt men tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.