2015-09-26 06:00

2015-09-26 06:00

Det finns många frågor om Konsum

VÄRMLAND:

Inför helgens matmarknad i Mariebergsskogen, Karlstad, har NWT ett reportage med en intervju med Konsum Värmlands marknadschef Jan Blomqvist. Han säger att företaget står fortsatt starkt, till och med ”starkare än någonsin”.

Hur kan detta vara möjligt när elva butiker hotades av nedläggning, då lönsamheten varit för låg och Konsum Värmland går med miljonförluster? Detta verkar vara ytterligare en av de felaktiga uttalande som har gjorts av ledningen det senaste halvåret.

Jan Blomqvist säger vidare att ”Konsum vill ha en levande dialog med sina kunder” och därför anordnar man en frågehörna där de ledande finns tillgängliga för att svara på frågor. De frågor som ställts via NWT och övriga medier samt insändare har bara fått flummiga, otydliga svar och i många fall inget svar alls. Hur stämmer det med Blomqvists uttalande om att Konsum vill ha en levande dialog med sina kunder/medlemmar/ägare?

Uttalanden har gjorts av ledande personer som inte alltid har varit helt trovärdiga. Jan Blomqvists uttalande i artikeln där han säger att Konsum är starkare än någonsin verkar vara ytterligare ett. ”Stoltare än någonsin” kan ju verkligen inte ha undgått någon som får reklam i lådan, lyssnar på radio och ser på tv. Jag läste en insändare där ”stölligare än någonsin” nämndes i samband med reklamkampanjen; lite kul, faktiskt.

Det är ett jättebra initiativ med frågehörna under helgens matmarknad. Tyvärr har ju inte alla kunder möjlighet att besöka matmarknaden men önskvärt vore att ledningen skriver ner de viktigaste frågorna och annonserar dessa i NWT eller i sina reklamblad, så att alla kan ta del av frågor och svar – för det finns många frågetecken kring Konsum Värmland och dess ledning!

Kund och delägare i Konsum Värmland

Inför helgens matmarknad i Mariebergsskogen, Karlstad, har NWT ett reportage med en intervju med Konsum Värmlands marknadschef Jan Blomqvist. Han säger att företaget står fortsatt starkt, till och med ”starkare än någonsin”.

Hur kan detta vara möjligt när elva butiker hotades av nedläggning, då lönsamheten varit för låg och Konsum Värmland går med miljonförluster? Detta verkar vara ytterligare en av de felaktiga uttalande som har gjorts av ledningen det senaste halvåret.

Jan Blomqvist säger vidare att ”Konsum vill ha en levande dialog med sina kunder” och därför anordnar man en frågehörna där de ledande finns tillgängliga för att svara på frågor. De frågor som ställts via NWT och övriga medier samt insändare har bara fått flummiga, otydliga svar och i många fall inget svar alls. Hur stämmer det med Blomqvists uttalande om att Konsum vill ha en levande dialog med sina kunder/medlemmar/ägare?

Uttalanden har gjorts av ledande personer som inte alltid har varit helt trovärdiga. Jan Blomqvists uttalande i artikeln där han säger att Konsum är starkare än någonsin verkar vara ytterligare ett. ”Stoltare än någonsin” kan ju verkligen inte ha undgått någon som får reklam i lådan, lyssnar på radio och ser på tv. Jag läste en insändare där ”stölligare än någonsin” nämndes i samband med reklamkampanjen; lite kul, faktiskt.

Det är ett jättebra initiativ med frågehörna under helgens matmarknad. Tyvärr har ju inte alla kunder möjlighet att besöka matmarknaden men önskvärt vore att ledningen skriver ner de viktigaste frågorna och annonserar dessa i NWT eller i sina reklamblad, så att alla kan ta del av frågor och svar – för det finns många frågetecken kring Konsum Värmland och dess ledning!

Kund och delägare i Konsum Värmland

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.

Har du synpunkter på det som sägs i texten? Skriv då gärna en kommentar via tjänsten Ifrågasätt men tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.