2015-09-11 06:00

2015-09-11 06:00

Ett nederlag för Postnord

TILLFÖRLITLIGHET:

Svar till Gun-Britt Friberg (NWT 5/9):

För oss som jobbar på PostNord är det alltid ett nederlag när en försändelse inte kommer fram som den ska. Man ska alltid kunna lita på att mottagaren får sitt brev eller kort i tid, oavsett vilken tjänst man väljer att skicka med.

Ett brev med vanligt porto går inte att spåra, till skillnad från till exempel ett paket eller ett rekommenderat brev. Det är därför inte alltid möjligt att säga vad som har hänt i ett enskilt fall. Synpunkter kan ändå alltid lämnas till kundservice via postnord.se eller på telefon 0771-333310. Det hjälper oss att bli bättre.

Ulla Bryntesson

Produktionsområdeschef PostNord

Svar till Gun-Britt Friberg (NWT 5/9):

För oss som jobbar på PostNord är det alltid ett nederlag när en försändelse inte kommer fram som den ska. Man ska alltid kunna lita på att mottagaren får sitt brev eller kort i tid, oavsett vilken tjänst man väljer att skicka med.

Ett brev med vanligt porto går inte att spåra, till skillnad från till exempel ett paket eller ett rekommenderat brev. Det är därför inte alltid möjligt att säga vad som har hänt i ett enskilt fall. Synpunkter kan ändå alltid lämnas till kundservice via postnord.se eller på telefon 0771-333310. Det hjälper oss att bli bättre.

Ulla Bryntesson

Produktionsområdeschef PostNord

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.

Har du synpunkter på det som sägs i texten? Skriv då gärna en kommentar via tjänsten Ifrågasätt men tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.