2015-08-18 06:00

2015-08-18 06:00

Knappast stoltare utan mer stölligt än nönsin...

KONSUM VÄRMLAND:

Jag har den senaste tiden läst och hört att ledningen för Konsum Värmland ”är Värmland” och dessutom stoltare än någonsin.

Detta efter det som har hänt det senaste året... Som medlem känner jag mig inte stolt!

Informationschef Klas Olsson skriver i olika insändarsvar allt de är stolta över, men hur kan ledningen vara stolt över att gå ut och informera om att elva butiker, plus Domus Optik, kanske ska stängas och läggas ned? Många medlemmar och anställda är oroliga för om de ska få ha sin butik kvar!

I reklamen heter det att Konsum Värmland finns överallt och där inte andra vill vara...

Att använda sig av uttrycket ”stoltare än någonsin” känns helt fel just nu. Det finns ett värmländskt uttryck som passar bättre: ”stölligere än nönsin”.

Det vore bättre att använda dessa reklampengar till att sänka priserna!

Besviken medlem

Jag har den senaste tiden läst och hört att ledningen för Konsum Värmland ”är Värmland” och dessutom stoltare än någonsin.

Detta efter det som har hänt det senaste året... Som medlem känner jag mig inte stolt!

Informationschef Klas Olsson skriver i olika insändarsvar allt de är stolta över, men hur kan ledningen vara stolt över att gå ut och informera om att elva butiker, plus Domus Optik, kanske ska stängas och läggas ned? Många medlemmar och anställda är oroliga för om de ska få ha sin butik kvar!

I reklamen heter det att Konsum Värmland finns överallt och där inte andra vill vara...

Att använda sig av uttrycket ”stoltare än någonsin” känns helt fel just nu. Det finns ett värmländskt uttryck som passar bättre: ”stölligere än nönsin”.

Det vore bättre att använda dessa reklampengar till att sänka priserna!

Besviken medlem

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.

Har du synpunkter på det som sägs i texten? Skriv då gärna en kommentar via tjänsten Ifrågasätt men tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.