2015-05-20 06:00

2015-05-20 06:00

Hög tid för en förnyelse

MELODITÄVLING:

Så var det snart dags för ännu en omgång av Eurovision song contest, denna tävling vars musik är så dålig att den aldrig kan slå igenom på allvar utanför tävlingen.

Det förvånar mig att de stora tv-bolagen som står bakom Eurovision inte har något intresse av att förnya tävlingen och göra den modernare. Musiken måste på allvar bli kommersiell och röstningsförfarandet måste effektiviseras!

Jonas Andersson

Så var det snart dags för ännu en omgång av Eurovision song contest, denna tävling vars musik är så dålig att den aldrig kan slå igenom på allvar utanför tävlingen.

Det förvånar mig att de stora tv-bolagen som står bakom Eurovision inte har något intresse av att förnya tävlingen och göra den modernare. Musiken måste på allvar bli kommersiell och röstningsförfarandet måste effektiviseras!

Jonas Andersson

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.

Har du synpunkter på det som sägs i texten? Skriv då gärna en kommentar via tjänsten Ifrågasätt men tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.