2017-10-27 16:01

2017-10-27 16:01

Högtalaren Aifi får nytt namn

FÖRETAG: Kommer att synas på Youtube

På lördag kommer Karlstadsföretaget bakom varumärket Aifi synas rejält på Youtube, samtidigt som ett namnbyte genomförs.

Under 24 timmar, från midnatt till midnatt, kommer Sound Dimension AB att visa upp sin högtalare överst på sidan för alla besökare från Sverige.

Bolagets vd och grundare, Fredrik Gunnarsson, säger att det känns ”oerhört spännandet”.

– Vi har samarbetat med Google i Irland och Marilyn Produktionsbolag AB här i Karlstad för att ta fram en 3D-upplevelse som visar upp konceptets kapacitet på ett sätt som bara kan trumfas av att lyssna i verkligheten. Vi vet att Youtubes användare och konsumenter är vana att tycka till och välja på egen hand, det är hela grejen med plattformen, så det känns helrätt. Vi är otroligt nyfikna på gensvaret, säger han i ett pressmeddelande.

Konkretiserar

I samband med detta så försvinner också varumärket Aifi. Det nya namnet på högtalarna blir i stället Soundots.

Om detta säger Fredrik Gunnarsson såhär:

– Vi har utvecklat vår artificiella intelligens ytterligare och sett att teknologin kan användas i andra områden. Aifi kommer fortsatt vara teknologin som får våra högtalare att samarbeta, men vi ser värdet i att konkretisera varumärket runt högtalarkonceptet och låta högtalarmärket stå för sig själv.

I april berättade NWT om Sound Dimensions framgångar i Las Vegas där man vann priset för bästa high performance home audio-video, vilket medförde ett stort intresse. Företaget tog då in kapital, totalt 23 miljoner, från privata investerare.

Under 24 timmar, från midnatt till midnatt, kommer Sound Dimension AB att visa upp sin högtalare överst på sidan för alla besökare från Sverige.

Bolagets vd och grundare, Fredrik Gunnarsson, säger att det känns ”oerhört spännandet”.

– Vi har samarbetat med Google i Irland och Marilyn Produktionsbolag AB här i Karlstad för att ta fram en 3D-upplevelse som visar upp konceptets kapacitet på ett sätt som bara kan trumfas av att lyssna i verkligheten. Vi vet att Youtubes användare och konsumenter är vana att tycka till och välja på egen hand, det är hela grejen med plattformen, så det känns helrätt. Vi är otroligt nyfikna på gensvaret, säger han i ett pressmeddelande.

Konkretiserar

I samband med detta så försvinner också varumärket Aifi. Det nya namnet på högtalarna blir i stället Soundots.

Om detta säger Fredrik Gunnarsson såhär:

– Vi har utvecklat vår artificiella intelligens ytterligare och sett att teknologin kan användas i andra områden. Aifi kommer fortsatt vara teknologin som får våra högtalare att samarbeta, men vi ser värdet i att konkretisera varumärket runt högtalarkonceptet och låta högtalarmärket stå för sig själv.

I april berättade NWT om Sound Dimensions framgångar i Las Vegas där man vann priset för bästa high performance home audio-video, vilket medförde ett stort intresse. Företaget tog då in kapital, totalt 23 miljoner, från privata investerare.