2015-03-12 17:17

2015-03-12 17:17

Dabrowski ny vd på Sticky Beat

TORSBY: "Det känns otroligt bra"

Den digitala byrån Sticky Beat i Torsby har anställt Michael Dabrowski som ny vd.

Sticky Beat har sedan starten 2006 växt stadigt. I dag är man tjugotalet anställda fördelade över kontoren i Stockholm, Karlstad, Oslo och i Torsby där huvudkontoret ligger. Sticky Beat ligger bland annat bakom de uppmärksammade Helix-spelet för Liseberg och Shopping Games för Ica. Bland kunderna finns byråer som Garbergs, TBWA, Åkestam & Holst och Brindfors och genom dem har man jobbat med varumärken som Liseberg, Ikea, H&M, TV4, med flera. Bland direktkunderna finns Clas Ohlson, Spotify och Trygg Hansa. Nu meddelar Sticky Beat att man anställt ny vd.

”Perfekt för oss”

– Att Michael nu kliver in som vd är perfekt för oss. Med sin bakgrund och sin passion ger han oss ett ännu större driv framåt, säger Joakim Jansson, styrelseordförande i Sticky Beat AB i ett pressmeddelande.

Michael Dabrowski kommer senast från produktionsbolaget och agenturen Adamsky, ett företag han var med och startade 2003.

– Sticky Beat är ett perfekt nästa steg för mig, med alla egenskaper som jag uppskattar och inspireras av i ett företag, säger Michael Dabrowski.

Tidigare vd:n Malin Ingevall som nu tar plats i styrelsen är nöjd:

– Det känns otroligt bra. Vi är på en spännande och växande resa med Sticky Beat och Michael kommer in i rätt tid, med precis rätt förutsättningar och erfarenheter för att lägga i nästa växel med oss.

Sticky Beat har sedan starten 2006 växt stadigt. I dag är man tjugotalet anställda fördelade över kontoren i Stockholm, Karlstad, Oslo och i Torsby där huvudkontoret ligger. Sticky Beat ligger bland annat bakom de uppmärksammade Helix-spelet för Liseberg och Shopping Games för Ica. Bland kunderna finns byråer som Garbergs, TBWA, Åkestam & Holst och Brindfors och genom dem har man jobbat med varumärken som Liseberg, Ikea, H&M, TV4, med flera. Bland direktkunderna finns Clas Ohlson, Spotify och Trygg Hansa. Nu meddelar Sticky Beat att man anställt ny vd.

”Perfekt för oss”

– Att Michael nu kliver in som vd är perfekt för oss. Med sin bakgrund och sin passion ger han oss ett ännu större driv framåt, säger Joakim Jansson, styrelseordförande i Sticky Beat AB i ett pressmeddelande.

Michael Dabrowski kommer senast från produktionsbolaget och agenturen Adamsky, ett företag han var med och startade 2003.

– Sticky Beat är ett perfekt nästa steg för mig, med alla egenskaper som jag uppskattar och inspireras av i ett företag, säger Michael Dabrowski.

Tidigare vd:n Malin Ingevall som nu tar plats i styrelsen är nöjd:

– Det känns otroligt bra. Vi är på en spännande och växande resa med Sticky Beat och Michael kommer in i rätt tid, med precis rätt förutsättningar och erfarenheter för att lägga i nästa växel med oss.