2015-01-27 19:41

2015-01-27 19:46

Bulldozer säkrar stort reklamkontrakt

MEDIER: Framgång för Karlstadsbyrå

Reklambyrån Bulldozer blir juicetillverkaren Brämhults huvudbyrå. Brämhults avvecklar sina andra samarbeten och lägger nu hela marknadskontot hos Karlstadsbyrån.
– Det här är jättestort för oss, säger projektledaren Jenny Eklund.

Brämhults och Bulldozer har samarbetat ända sedan Bulldozer bildades för tio år sedan.

– Vi har gjort alla butikskampanjer och det mesta på nätet. De har haft en stor Stockholmsbyrå också. Men nu efter grönsakskampanjen som gick i hela Sverige och som gick himla bra, så har de bestämt sig för att vi blir huvudbyrå, med totalansvaret för hela kontot, säger en glad Jenny Eklund.

– Vi har firat och hurrat och vi ska fira mer. Det här är en stor sak. Man gråter nästan lite av glädje. Det är så kul att få förtroendet.

Hon tror att Bulldozer har fått förtroendet dels på grund av att deras kampanjer för Brämhults sticker ut och ger ett bra resultat, men också för att personkemin stämmer och samarbetet flyter på bra.

– Vi följer kunden i svängar och förändringar.

14 anställda

Att Bulldozer med 14 fast anställda får ett långtidskontrakt med en kund som jobbar över hela Norden är viktigt för att kunna behålla viktig kompetens i Värmland, menar Jenny Eklund.

– Dels är det ett sätt för oss kunna växa. Det är inte viktigt i sig, men däremot kan det göra det möjligt att plocka in ytterligare kompetenser som de behöver. Har man flera kunder som har samma behov är det lättare att behålla spetskompetenser.

På måndagen var det premiär för Brämhults nya stora kampanj som är en fortsättning på grönsakskampanjen från i fjol. Den nya kommer att synas i Stockholms tunnelbana, utomhus, press, i butiksskyltning och på sociala medier.

Vad som händer framöver kan inte Jenny säga så mycket om.

– Men vi kommer att se över hela kanalvalet, säger hon.

Brämhults och Bulldozer har samarbetat ända sedan Bulldozer bildades för tio år sedan.

– Vi har gjort alla butikskampanjer och det mesta på nätet. De har haft en stor Stockholmsbyrå också. Men nu efter grönsakskampanjen som gick i hela Sverige och som gick himla bra, så har de bestämt sig för att vi blir huvudbyrå, med totalansvaret för hela kontot, säger en glad Jenny Eklund.

– Vi har firat och hurrat och vi ska fira mer. Det här är en stor sak. Man gråter nästan lite av glädje. Det är så kul att få förtroendet.

Hon tror att Bulldozer har fått förtroendet dels på grund av att deras kampanjer för Brämhults sticker ut och ger ett bra resultat, men också för att personkemin stämmer och samarbetet flyter på bra.

– Vi följer kunden i svängar och förändringar.

14 anställda

Att Bulldozer med 14 fast anställda får ett långtidskontrakt med en kund som jobbar över hela Norden är viktigt för att kunna behålla viktig kompetens i Värmland, menar Jenny Eklund.

– Dels är det ett sätt för oss kunna växa. Det är inte viktigt i sig, men däremot kan det göra det möjligt att plocka in ytterligare kompetenser som de behöver. Har man flera kunder som har samma behov är det lättare att behålla spetskompetenser.

På måndagen var det premiär för Brämhults nya stora kampanj som är en fortsättning på grönsakskampanjen från i fjol. Den nya kommer att synas i Stockholms tunnelbana, utomhus, press, i butiksskyltning och på sociala medier.

Vad som händer framöver kan inte Jenny säga så mycket om.

– Men vi kommer att se över hela kanalvalet, säger hon.