2016-02-20 14:51

2016-02-20 14:51

Högsäsong för Diner 45

STÖPAFORS: Sportlovstider ger klirr i kassan

Fullträff. Sportlovstider innebär högtryck på Diner 45 i Stöpafors. Hamburgerrestaurangen i 50-talsmiljö har blivit skidturisternas favoritstopp.
– Vecka nio serverar vi uppemot 900 mat per dag, säger delägaren Morgan Södergren, som har stora framtidsplaner.

Sportlovslediga familjen Halldin från Öckerö har åkt slalom vid Ski Sunne och tog en biltur till Stöpafors och välbesökta Diner 45.

– Vi är här för andra gången. Det är som att kliva rakt in i en 50-talsfilm. Barnen tycker att det är väldigt roligt, säger trebarnsmamman Lovisa Halldin. De sitter i den nya restaurangdelen som öppnades i december, med plats för 50 gäster.

Strid ström

För att få ett bättre flöde har bordsbokningen på söndagarna, när trycket är som störst, tagits bort.

– Kön blir lång om sällskap som har bokat bord kommer tjugo minuter för sent. Därför är det bättre med drop-in, säger kökschefen Joachim Heidkamp.

– Vi hade 85 000 kunder förra året. Många kommer hit bara för upplevelsen. Under året drar vi i gång flera nya restauranger. Målet är att omsätta 50 miljoner kronor i restaurangbranschen, säger delägaren Morgan Södergren. Som NWT tidigare har berättat tar Diner 45 över restaurangverksamheten vid Uddeholms AB i Hagfors i maj.

Uppslag i DI

– I slutet av januari fick vi ett helt uppslag i tidningen Dagens industri. Det har gett väldigt positivt gensvar från kunder och företag runt om i landet. Jag hoppas att vi hinner sätta ihop ett franchisekoncept i år, säger Morgan Södergren.

För samarbete

Diner 45:s delägare Åsa Wikberg, som sedan tio år driver tidningen Lucky Rider, är på en fem veckor lång reportageresa i USA. Det är just från hennes resor över Atlanten som inspirationen till inredningen på Diner 45 har hämtats. Stället andas amerikansk feeling in i minsta detalj, från jukeboxen till personalens tidstypiska kläder.

Morgan Södergren brinner för nätverkande inom turismbranschen:

– Vi är bra var för sig, men om vi jobbar tillsammans i Fryksdalen kan vi nå hur långt som helst!

Sportlovslediga familjen Halldin från Öckerö har åkt slalom vid Ski Sunne och tog en biltur till Stöpafors och välbesökta Diner 45.

– Vi är här för andra gången. Det är som att kliva rakt in i en 50-talsfilm. Barnen tycker att det är väldigt roligt, säger trebarnsmamman Lovisa Halldin. De sitter i den nya restaurangdelen som öppnades i december, med plats för 50 gäster.

Strid ström

För att få ett bättre flöde har bordsbokningen på söndagarna, när trycket är som störst, tagits bort.

– Kön blir lång om sällskap som har bokat bord kommer tjugo minuter för sent. Därför är det bättre med drop-in, säger kökschefen Joachim Heidkamp.

– Vi hade 85 000 kunder förra året. Många kommer hit bara för upplevelsen. Under året drar vi i gång flera nya restauranger. Målet är att omsätta 50 miljoner kronor i restaurangbranschen, säger delägaren Morgan Södergren. Som NWT tidigare har berättat tar Diner 45 över restaurangverksamheten vid Uddeholms AB i Hagfors i maj.

Uppslag i DI

– I slutet av januari fick vi ett helt uppslag i tidningen Dagens industri. Det har gett väldigt positivt gensvar från kunder och företag runt om i landet. Jag hoppas att vi hinner sätta ihop ett franchisekoncept i år, säger Morgan Södergren.

För samarbete

Diner 45:s delägare Åsa Wikberg, som sedan tio år driver tidningen Lucky Rider, är på en fem veckor lång reportageresa i USA. Det är just från hennes resor över Atlanten som inspirationen till inredningen på Diner 45 har hämtats. Stället andas amerikansk feeling in i minsta detalj, från jukeboxen till personalens tidstypiska kläder.

Morgan Södergren brinner för nätverkande inom turismbranschen:

– Vi är bra var för sig, men om vi jobbar tillsammans i Fryksdalen kan vi nå hur långt som helst!