2015-12-18 10:37

2015-12-18 10:37

"Jag brinner för kunden"

SUNNE: Linda är Fryksdalsbygdens nya annonssäljare

Fryksdalsbygden har fått en ny annonssäljare. Linda Sedin har 15 års erfarenhet som mediasäljare och har redan börjat jobba i Sunne.
– Det har blivit något av en rivstart och det har redan hänt jättemycket positivt, säger Linda.

Linda har sin bas i NWT-huset i Karlstad men jobbar väldigt mycket på resande fot. Bland annat i Årjäng och Grums och nu blir fokuset stort på Sunne.

– Mottagandet har väldigt vänligt och positivt hittills. Jag tror att det märks att jag brinner för handeln, näringslivet och föreningarna.

Ska löna sig för kunden

Hennes fokus ligger på att bygga upp ett bra förhållande med annonsörerna.

– Kundens behov ska alltid stå i centrum och det är mitt jobb är att se till annonseringen verkligen lönar sig. Först då fungerar sambetet på längre sikt.

För att kunna nå de mål som företagarna och Linda ställer upp tillsammans är det viktigt att göra analyser och en marknadsplan.

– Kunden ska få mer i plånboken, helt enkelt, och då är det viktigt att synas där läsarna finns. Och i NWT-koncernen finns alla förutsättningar. Vår räckvidd är stor.

Stor räckvidd

Fryksdalsbygden når 67 procent av Sunnes invånare. Tillsammans med NWT blir siffran 76 procent och lägger man på nwt.se kommer stiger täckningen till 87 procent.

– Det är väldigt bra siffror. Och i koncernen finns ju många fler lokaltidningar varav kanske Arvika Nyheter är allra intressantast för Sunne.

Har mycket att ge

Linda har stor erfarenhet av olika orters förutsättningar.

– Sunnes annonsörer har väldigt mycket att erbjuda sina presumtiva kunder. Men ibland kan vara svårt att veta hur man ska marknadsföra sig. Det hjälper jag till med, säger Linda.

Hon menar att Fryksdalsbygden och systertidningarna har oerhört mycket att ge annonsörerna.

– En tidning man betalar för är önskvärd, trovärdig och effektiv som annonsmedium. Så är det bara.

Lindas energi smittar lätt av sig.

– Ja, jag älskar det här. Det är med stor glädje och stolthet jag nu har inlett arbetet att hitta bra lösningar för annonsörerna i Sunne. Det ska bli oerhört roligt och spännande, avslutar Linda Sedin.

Linda har sin bas i NWT-huset i Karlstad men jobbar väldigt mycket på resande fot. Bland annat i Årjäng och Grums och nu blir fokuset stort på Sunne.

– Mottagandet har väldigt vänligt och positivt hittills. Jag tror att det märks att jag brinner för handeln, näringslivet och föreningarna.

Ska löna sig för kunden

Hennes fokus ligger på att bygga upp ett bra förhållande med annonsörerna.

– Kundens behov ska alltid stå i centrum och det är mitt jobb är att se till annonseringen verkligen lönar sig. Först då fungerar sambetet på längre sikt.

För att kunna nå de mål som företagarna och Linda ställer upp tillsammans är det viktigt att göra analyser och en marknadsplan.

– Kunden ska få mer i plånboken, helt enkelt, och då är det viktigt att synas där läsarna finns. Och i NWT-koncernen finns alla förutsättningar. Vår räckvidd är stor.

Stor räckvidd

Fryksdalsbygden når 67 procent av Sunnes invånare. Tillsammans med NWT blir siffran 76 procent och lägger man på nwt.se kommer stiger täckningen till 87 procent.

– Det är väldigt bra siffror. Och i koncernen finns ju många fler lokaltidningar varav kanske Arvika Nyheter är allra intressantast för Sunne.

Har mycket att ge

Linda har stor erfarenhet av olika orters förutsättningar.

– Sunnes annonsörer har väldigt mycket att erbjuda sina presumtiva kunder. Men ibland kan vara svårt att veta hur man ska marknadsföra sig. Det hjälper jag till med, säger Linda.

Hon menar att Fryksdalsbygden och systertidningarna har oerhört mycket att ge annonsörerna.

– En tidning man betalar för är önskvärd, trovärdig och effektiv som annonsmedium. Så är det bara.

Lindas energi smittar lätt av sig.

– Ja, jag älskar det här. Det är med stor glädje och stolthet jag nu har inlett arbetet att hitta bra lösningar för annonsörerna i Sunne. Det ska bli oerhört roligt och spännande, avslutar Linda Sedin.