2015-11-26 16:12

2015-11-27 14:28

Namnbytet ger BIK "flera hundra tusen"

ISHOCKEY: Viktigt ekonomiskt tillskott

BIK Karlskoga har sålt namnrättigheterna till sin pub i Nobelhallen.
– Vi har kallat den Rinkside pub förut men nu byter den namn till N Stor Stark, avslöjar marknadschefen Thomas ”Sylta” Karlsson.

Försäljningen av namnrättigheterna gäller för resten av den här säsongen och nästa.

– Tidigare har vi inte fått in en enda krona då Rinkside pub var något vi själva valde att kalla vår pub. Nu handlar det om flera hundra tusen kronor i intäkter då vi hittat den här samarbetspartnern, säger ”Sylta” Karlsson.

Han bekräftar att "det rör sig om minst en kvarts miljon kronor" men vill inte gå in på de exakta siffrorna.

– N Stor Stark är en nysatsning, ett nytt öl i regi av ett Örebroföretag som ser det här som ett bra sätt att nå ut, tillägger marknadschefen.

Det här företaget samarbetar sedan tidigare med Hammarby – som inte minst förknippas med sitt allsvenska fotbollslag.

– Det känns förstås bra att få vara i ett så fint och känt sällskap, säger ”Sylta” Karlsson.

Han har tidigare poängterat hur bra många mindre företag stöttar klubben men att man även måste söka sig utanför närområdet för att kunna få större intäkter.

På onsdag, i samband med hemmamatchen mot Asplöven, kommer det att bli en nypremiär i puben.

Enligt ”Sylta” Karlsson har BIK ökat sin sponsorförsäljning med 50 procent de senaste två åren. Trots det ligger BIK i jämförelse med övriga lag i hockeyallsvenskan på ”den nedre halvan” när det gäller sponsorintäkter.

– När jag säger ”flera hundra tusen kronor” i intäkter genom den här namnförsäljningen låter det som att vi blir en rik förening. Så är det tyvärr inte. Det är väldigt välkomna pengar men vi kämpar ändå med jämförelsevis små resurser och behöver hela tiden öka och bredda vår försäljning för att ”överleva” på elitnivå, säger klubbens marknadschef.

Försäljningen av namnrättigheterna gäller för resten av den här säsongen och nästa.

– Tidigare har vi inte fått in en enda krona då Rinkside pub var något vi själva valde att kalla vår pub. Nu handlar det om flera hundra tusen kronor i intäkter då vi hittat den här samarbetspartnern, säger ”Sylta” Karlsson.

Han bekräftar att "det rör sig om minst en kvarts miljon kronor" men vill inte gå in på de exakta siffrorna.

– N Stor Stark är en nysatsning, ett nytt öl i regi av ett Örebroföretag som ser det här som ett bra sätt att nå ut, tillägger marknadschefen.

Det här företaget samarbetar sedan tidigare med Hammarby – som inte minst förknippas med sitt allsvenska fotbollslag.

– Det känns förstås bra att få vara i ett så fint och känt sällskap, säger ”Sylta” Karlsson.

Han har tidigare poängterat hur bra många mindre företag stöttar klubben men att man även måste söka sig utanför närområdet för att kunna få större intäkter.

På onsdag, i samband med hemmamatchen mot Asplöven, kommer det att bli en nypremiär i puben.

Enligt ”Sylta” Karlsson har BIK ökat sin sponsorförsäljning med 50 procent de senaste två åren. Trots det ligger BIK i jämförelse med övriga lag i hockeyallsvenskan på ”den nedre halvan” när det gäller sponsorintäkter.

– När jag säger ”flera hundra tusen kronor” i intäkter genom den här namnförsäljningen låter det som att vi blir en rik förening. Så är det tyvärr inte. Det är väldigt välkomna pengar men vi kämpar ändå med jämförelsevis små resurser och behöver hela tiden öka och bredda vår försäljning för att ”överleva” på elitnivå, säger klubbens marknadschef.