2016-03-23 11:05

2016-03-23 11:05

Är priset verkligen allt?

FÄRDTJÄNSTEN FÄRDTJÄNSTÅKARE: Räknas inte kvalité i en upphandling?

Jag, Lars Bäckström, åker mycket färdtjänst sedan augusti 2015 och jag gillar och har respekt för förarna på Rudskoga Taxi. Dom är bara helt enkelt helt underbara.

Från 1 juli kommer Keolis att ta över färdtjänsten/sjukresorna här och jag är djupt orolig för hur det kommer fungera med både punktligheten och servicen som är mycket väl godkänd idag.

Jag och många andra som åker färdtjänst/sjukresor idag är oroliga hur kvalitén och servicen kommer fungera när Keolis tar över eftersom förarna från Rudskoga Taxi inte kommer söka tjänst hos den nya operatören på grund av lönedumpning.

Nog att Rudskoga Taxi hade ett högre pris än Keolis men räkna då in den goda kvalité som dom har haft genom åren. På 4000 resor så var det bara en handfull missnöjda resenärer och det är väll ett bra betyg eller?

Ett råd till Keolis är att höja lönerna och ta med sig dom underbara och erfarna chaufförerna istället för att utbilda nya medarbetare för vad kostar inte det?

Nu måste vi alla som åker färdtjänst/sjukresor i Kristinehamns Kommun verkligen sätta ner foten fast det redan är försent.

Undrar förresten vad vårt kommunalråd Bjarne Olsson tycker om det här med att Keolis tar över? Kristinehamns kommun pytsar väl in en hel del pengar i detta bolag genom Region Värmland? Om jag har fel så får gärna någon rätta mig.

Dom nya bilarna ska tydligen köras på något konstigt drivmedel men är det verkligen utprövat i vårt vinterklimat? Se bara hur det gick med dom nya bussarna i vintras.

Direktör Bull som inte vågar visa hela avtalet och som slutar 31/12 2016 är en stor skam för hela Värmlandstrafik. Offentlighetsprincipen skall väl även gälla Värmlandstrafik som för andra företag om man vill ha ut information eller har Herr Bull skapat egna tolkningar och regler?

Ni som inte har färdtjänsttillstånd och som inte använder sjukresor tycker säkert jag är en jävla gnällspik men det är jag inte utan bara mån om kvalitén på hur vi skall ta oss fram i samhället mellan punkt A och B.

Lars Bäckström

Jag, Lars Bäckström, åker mycket färdtjänst sedan augusti 2015 och jag gillar och har respekt för förarna på Rudskoga Taxi. Dom är bara helt enkelt helt underbara.

Från 1 juli kommer Keolis att ta över färdtjänsten/sjukresorna här och jag är djupt orolig för hur det kommer fungera med både punktligheten och servicen som är mycket väl godkänd idag.

Jag och många andra som åker färdtjänst/sjukresor idag är oroliga hur kvalitén och servicen kommer fungera när Keolis tar över eftersom förarna från Rudskoga Taxi inte kommer söka tjänst hos den nya operatören på grund av lönedumpning.

Nog att Rudskoga Taxi hade ett högre pris än Keolis men räkna då in den goda kvalité som dom har haft genom åren. På 4000 resor så var det bara en handfull missnöjda resenärer och det är väll ett bra betyg eller?

Ett råd till Keolis är att höja lönerna och ta med sig dom underbara och erfarna chaufförerna istället för att utbilda nya medarbetare för vad kostar inte det?

Nu måste vi alla som åker färdtjänst/sjukresor i Kristinehamns Kommun verkligen sätta ner foten fast det redan är försent.

Undrar förresten vad vårt kommunalråd Bjarne Olsson tycker om det här med att Keolis tar över? Kristinehamns kommun pytsar väl in en hel del pengar i detta bolag genom Region Värmland? Om jag har fel så får gärna någon rätta mig.

Dom nya bilarna ska tydligen köras på något konstigt drivmedel men är det verkligen utprövat i vårt vinterklimat? Se bara hur det gick med dom nya bussarna i vintras.

Direktör Bull som inte vågar visa hela avtalet och som slutar 31/12 2016 är en stor skam för hela Värmlandstrafik. Offentlighetsprincipen skall väl även gälla Värmlandstrafik som för andra företag om man vill ha ut information eller har Herr Bull skapat egna tolkningar och regler?

Ni som inte har färdtjänsttillstånd och som inte använder sjukresor tycker säkert jag är en jävla gnällspik men det är jag inte utan bara mån om kvalitén på hur vi skall ta oss fram i samhället mellan punkt A och B.

Lars Bäckström

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.