2015-11-17 11:36

2015-11-17 11:36

Pris och kvalitet viktigast

VÄRMLANDSTRAFIK AVDELNINGSCHEF SERVICETRAFIKEN VÄRMLANDSTRAFIK: Lars Bäckström får svar

replik. Till Lars Bäckström, insändare i NKP 11 november 2015.

Vi håller med dig om att båda bolagen, Rudskoga Taxi och Kristinehamns Taxi, har skött sina åtaganden för oss på ett mycket bra sätt. Vi har haft ett gott samarbete under innevarande trafikavtal.

Det finns grundläggande principer i offentlig upphandling gällande icke-diskriminering och likabehandling, det innebär att vi som upphandlare inte kan ge lokala företag företräde.

Värmlandstrafik har upphandlat med en kvalitetsmodell där både pris och kvalitet vägts ihop. Vi ställer höga krav på förarna och fordonen i kommande upphandling. Orsaken är enkel, vi vill att förarna ska kunna ge så hög service som möjligt och att fordonen ska vara så tillgängliga som möjligt.

Anders Wahlén

Vi håller med dig om att båda bolagen, Rudskoga Taxi och Kristinehamns Taxi, har skött sina åtaganden för oss på ett mycket bra sätt. Vi har haft ett gott samarbete under innevarande trafikavtal.

Det finns grundläggande principer i offentlig upphandling gällande icke-diskriminering och likabehandling, det innebär att vi som upphandlare inte kan ge lokala företag företräde.

Värmlandstrafik har upphandlat med en kvalitetsmodell där både pris och kvalitet vägts ihop. Vi ställer höga krav på förarna och fordonen i kommande upphandling. Orsaken är enkel, vi vill att förarna ska kunna ge så hög service som möjligt och att fordonen ska vara så tillgängliga som möjligt.

Anders Wahlén

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.