2016-05-12 11:10

2016-05-12 11:10

Har mest nöjda kunder

NÄRINGSLIV: Carab prisade vid Hyundais Europamöte

I förra veckan satte sig Charlotte Söderberg på planet till Frankfurt för att representera Carab vid Hyundais Europamöte. Dagen efter åkte hon hem med ett diplom som visar att Carab har de mest nöjda Hyundaikunderna i landet.

– Jag vill inte kalla det ett pris, det förknippar jag mer med sport, men det är en utmärkelse att vara stolt över, säger Charlotte Söderberg.

Hon är ansvarig för verkstadsdelen av Carabs verksamhet och brodern Stefan Ågren är försäljningsansvarig i familjeföretaget. Och det är hela företaget som prisas, inte någon enskild del. Därför vill inte Charlotte Söderberg ta åt sig äran:

– Det här är allas pris. Från den som lämnar ut bilen till den som servar den. Alla kunder är viktiga och då måste man ge rätt bemötande i alla led.

Visste du att ni skulle få utmärkelsen när du åkte till Frankfurt?

– Nja, vi vet att vill ligger högt när det gäller kundnöjdhet och hör till de bästa i Sverige. Att få alla kunder nöjda är ett omöjligt uppdrag, men strävan är hela tiden att komma så nära som möjligt.

Har prisats förr

Det är inte första gången som Carab får liknande utmärkelser, men det var första gången som Charlotte Söderberg fick ta emot den som representant för företaget.

– Jag har varit med på några möten tidigare så jag vet hur det går till.

Under mötet gavs information om Hyundai från i huvudsak den högsta Europaledningen, men det fanns även representanter från Hyundais koreanska huvudkontor på plats i Frankfurt.

– Vi fick veta en del om vilka modeller som planeras dyka upp fram till 2020, men det är mycket hysch-hysch omkring det, avslutar Charlotte Söderberg med ett leende.

– Jag vill inte kalla det ett pris, det förknippar jag mer med sport, men det är en utmärkelse att vara stolt över, säger Charlotte Söderberg.

Hon är ansvarig för verkstadsdelen av Carabs verksamhet och brodern Stefan Ågren är försäljningsansvarig i familjeföretaget. Och det är hela företaget som prisas, inte någon enskild del. Därför vill inte Charlotte Söderberg ta åt sig äran:

– Det här är allas pris. Från den som lämnar ut bilen till den som servar den. Alla kunder är viktiga och då måste man ge rätt bemötande i alla led.

Visste du att ni skulle få utmärkelsen när du åkte till Frankfurt?

– Nja, vi vet att vill ligger högt när det gäller kundnöjdhet och hör till de bästa i Sverige. Att få alla kunder nöjda är ett omöjligt uppdrag, men strävan är hela tiden att komma så nära som möjligt.

Har prisats förr

Det är inte första gången som Carab får liknande utmärkelser, men det var första gången som Charlotte Söderberg fick ta emot den som representant för företaget.

– Jag har varit med på några möten tidigare så jag vet hur det går till.

Under mötet gavs information om Hyundai från i huvudsak den högsta Europaledningen, men det fanns även representanter från Hyundais koreanska huvudkontor på plats i Frankfurt.

– Vi fick veta en del om vilka modeller som planeras dyka upp fram till 2020, men det är mycket hysch-hysch omkring det, avslutar Charlotte Söderberg med ett leende.