2016-03-17 08:45

2016-03-17 08:46

Ny vision på upploppet

PRESENTATION: Ska lanseras vitt och brett

Informationstavlor, annonser, sociala medier och speciella visionströjor. Kommunen satsar på flera olika marknadsförningskanaler när den nya visionen ska presenteras.

Under fjolåret togs en ny vision fram för kommunen. Den ersätter den befintliga och ska gälla fram till 2030. Nyckelorden är ”den vänliga och nyskapande skärgårdskommunen”.

Visionen är redan antagen, men nu ska den presenteras. Kommunens informationsavdelning har tagit fram ett program för detta som lades för kommunstyrelsens arbetsutskott under tisdagen. Enligt programmet ska man fokusera på ett nyckelord per år under åren 2016-18.

Orden tas i ordning, vilket betyder att man i år fokuserar på vänlighet. Det betyder att man kommer att lansera den till de anställda via interna kanaler och arbetsplatsträffar. Kommunen kommer också att vara med vid olika publika evenemang och där fokusera på vänlighet. Bland annat ska kommunen vara representerad på Fritidsmässan och Cupcakekalaset, men också i andra sammanhang.

– Vi kommer att ställa upp i Harsprånget iförda speciella visionströjor, säger informationschef Carina Welin.

I presentationen för politiken redovisas även planer för annonsering såväl lokalt som regionalt och nationellt.

Där finns också en del ”bubblare” i marknadsföringssyfte. En av dessa ”bubblare” är ta in en pr-konsult från Syrien som ska arbeta med arrangemang för nyanlända.

För 2017 är det nyskapande som gäller. Då ska arbetet med teknik- och innovationscenter vara i gång. Dessutom räknar man med att kunna ha en del företagsetableringar som kan lyftas fram. Finnfoam och varuhuset MM är två tänkbara alternativ.

2018 är det skärgårdskommunen som ska vara i fokus. Förhoppningen är att ombyggnaden av torgen och/eller Svinvallen ska ha påbörjats då. Vidare planeras för ett evenemang med vattentema 2018.

Kostnadskalkylen för årets marknadsföringsinsatser uppgår till i runda tal 135 000 kronor. I det ingår bland annat anmälningsavgift för 50 anställda till Harsprånget.

Under fjolåret togs en ny vision fram för kommunen. Den ersätter den befintliga och ska gälla fram till 2030. Nyckelorden är ”den vänliga och nyskapande skärgårdskommunen”.

Visionen är redan antagen, men nu ska den presenteras. Kommunens informationsavdelning har tagit fram ett program för detta som lades för kommunstyrelsens arbetsutskott under tisdagen. Enligt programmet ska man fokusera på ett nyckelord per år under åren 2016-18.

Orden tas i ordning, vilket betyder att man i år fokuserar på vänlighet. Det betyder att man kommer att lansera den till de anställda via interna kanaler och arbetsplatsträffar. Kommunen kommer också att vara med vid olika publika evenemang och där fokusera på vänlighet. Bland annat ska kommunen vara representerad på Fritidsmässan och Cupcakekalaset, men också i andra sammanhang.

– Vi kommer att ställa upp i Harsprånget iförda speciella visionströjor, säger informationschef Carina Welin.

I presentationen för politiken redovisas även planer för annonsering såväl lokalt som regionalt och nationellt.

Där finns också en del ”bubblare” i marknadsföringssyfte. En av dessa ”bubblare” är ta in en pr-konsult från Syrien som ska arbeta med arrangemang för nyanlända.

För 2017 är det nyskapande som gäller. Då ska arbetet med teknik- och innovationscenter vara i gång. Dessutom räknar man med att kunna ha en del företagsetableringar som kan lyftas fram. Finnfoam och varuhuset MM är två tänkbara alternativ.

2018 är det skärgårdskommunen som ska vara i fokus. Förhoppningen är att ombyggnaden av torgen och/eller Svinvallen ska ha påbörjats då. Vidare planeras för ett evenemang med vattentema 2018.

Kostnadskalkylen för årets marknadsföringsinsatser uppgår till i runda tal 135 000 kronor. I det ingår bland annat anmälningsavgift för 50 anställda till Harsprånget.