2016-07-13 19:13

2016-07-13 19:53

Fick möglig burgare från McDonald's

KARLSTAD: Restaurangägaren: "Vi har brustit något ruggigt i våra rutiner"

Tänk dig att du är superhungrig och köper en hamburgare. Precis när du ska trycka in burgaren i munnen upptäcker du att den är möglig. Det var precis vad som hände en kund på McDonald's Nobelplan i tisdags.

Den hungrige matgästen, som vill vara anonym, svängde in på McDonald's drive-through på Östra Infarten vid Nobelplan i Karlstad under lunchtid på tisdagen. Han valde det dyraste mealet och körde tillbaka mot jobbet igen för att äta.

– Av någon anledning öppnade jag påsen och råkade kolla under hamburgaren. Då var det en extremt grön mögelfläck i botten på brödet.

Vad gjorde du då?

– Jag tog bort brödet och åt biffarna, sedan kastade jag resten. Jag var så jädra hungrig.

Kontaktade du McDonald's?

– Ja, det kändes inte okej, så jag ringde dem. De ville att jag skulle skicka in en bild, så det gjorde jag. Sedan satte det fart. Vilken raket det blev på Facebook, jädrar vad folk har engagerat sig.

Ägaren till den berörda McDonald's-restaurangen, Patrik Hjelte, beklagar det inträffade.

– Det här är extremt tråkigt, vi är ledsna att det hänt. Vi är inte perfekta. Det finns en mänsklig faktor. Det är inte roligt när det här händer, varken för oss eller för gästen.

Hur kunde det hända?

– Ja, det frågar jag mig också. Vi har brustit något ruggigt i våra rutiner. Det ska inte hända, men har hänt. Vi har sökt gästen för att komma i kontakt med honom. Vi vill be om ursäkt och höra vad vi kan ge honom för kompensation.

Ser ni över rutinerna efter det här?

– Ja, så klart gör vi det. Vi har skickat internbrev till alla arbetsledare, tittat på lagren så det inte är något från leverantör som är dåligt och har pratat med alla anställda som jobbade i tisdags för att informera och utbilda kring hur viktigt det är med den visuella kontrollen. Skönt att gästen hann se det innan han högg in.

För matgästens del dröjer det innan han besöker ett McDonald's igen.

– Nej, jag är inte så sugen på det. Nu rekommenderar jag alla att kolla under hamburgaren framöver, säger han.

Den hungrige matgästen, som vill vara anonym, svängde in på McDonald's drive-through på Östra Infarten vid Nobelplan i Karlstad under lunchtid på tisdagen. Han valde det dyraste mealet och körde tillbaka mot jobbet igen för att äta.

– Av någon anledning öppnade jag påsen och råkade kolla under hamburgaren. Då var det en extremt grön mögelfläck i botten på brödet.

Vad gjorde du då?

– Jag tog bort brödet och åt biffarna, sedan kastade jag resten. Jag var så jädra hungrig.

Kontaktade du McDonald's?

– Ja, det kändes inte okej, så jag ringde dem. De ville att jag skulle skicka in en bild, så det gjorde jag. Sedan satte det fart. Vilken raket det blev på Facebook, jädrar vad folk har engagerat sig.

Ägaren till den berörda McDonald's-restaurangen, Patrik Hjelte, beklagar det inträffade.

– Det här är extremt tråkigt, vi är ledsna att det hänt. Vi är inte perfekta. Det finns en mänsklig faktor. Det är inte roligt när det här händer, varken för oss eller för gästen.

Hur kunde det hända?

– Ja, det frågar jag mig också. Vi har brustit något ruggigt i våra rutiner. Det ska inte hända, men har hänt. Vi har sökt gästen för att komma i kontakt med honom. Vi vill be om ursäkt och höra vad vi kan ge honom för kompensation.

Ser ni över rutinerna efter det här?

– Ja, så klart gör vi det. Vi har skickat internbrev till alla arbetsledare, tittat på lagren så det inte är något från leverantör som är dåligt och har pratat med alla anställda som jobbade i tisdags för att informera och utbilda kring hur viktigt det är med den visuella kontrollen. Skönt att gästen hann se det innan han högg in.

För matgästens del dröjer det innan han besöker ett McDonald's igen.

– Nej, jag är inte så sugen på det. Nu rekommenderar jag alla att kolla under hamburgaren framöver, säger han.