2016-05-21 14:59

2016-05-21 18:19

Burgare, juice och selfies

KARLSTAD: NWT fixade sommarkänsla på torget

Nu är sommaren (med lite god vilja) här!
Det firade NWT med en fest på Stora torget under lördagen.

Himlen över Karlstad bjöd under lördagen på uppehållsväder med en del solglimtar, vilket lockade en hel del folk till torget.

Men sommarens intåg var inte enda anledningen till det av många uppskattade NWT-initiativet.

– Dels så avslutar vi vår kampanj för taltidningen, dels drar vi i gång vår sommarkampanj. Och det ville vi göra med en go' känsla på stan, säger Karin Jonsell, privatmarknadschef på NWT.

Hon beskriver taltidningskampanjen som lyckad.

– Vi har haft en fantastisk ökning av prenumeranter, 40 procent fler har tillkommit under fyra månader.

Vad innebär sommarkampanjen?

– Att man kan ha tidningen för halva priset under tre månader, säger Karin Jonsell.

Läste i tidningen

NWT hade ett antal ”partyvänner” med sig på torget. Hamburgermakarna Street friends hade tagit fram en specialvariant dagen till ära, en burgare med tropiska smaker.

Några av dem som passade på att få sig lite mat i magen var sexåriga Wilda Höjd-Lindberg från Karlstad och hennes mormor Yvonne Lindberg från Åmål.

– Jag hade läst om detta i tidningen och tyckte det verkade trevligt, säger Yvonne Lindberg som alltså passade på att spendera lite tid på torget med sitt barnbarn.

Wilda hade passat på att bli ansiktsmålad innan måltiden, och valet föll på kattmotiv.

Flera sorters juice från Juicebaren fanns också att smaka på. Barbro Svensson från Karlstad testade rödbeta/äpple.

Vad tycker du om den här tillställningen?

– Det är jätteroligt, särskilt för oss ensamma som får komma ut och träffa lite folk. Och sen är det uppiggande med sånt här fint väder.

Den som ville kunde också tävla om ett presentkort på solglasögon. En av dem som gjord det var Ulrika Ward från Karlstad. Men det var inte därför han gått till torget.

– Vi gick hit för att titta på dansarna.

Ja, de som besökte torget bjöds även på dans i form av fler uppvisningar på Dansexpo.

Himlen över Karlstad bjöd under lördagen på uppehållsväder med en del solglimtar, vilket lockade en hel del folk till torget.

Men sommarens intåg var inte enda anledningen till det av många uppskattade NWT-initiativet.

– Dels så avslutar vi vår kampanj för taltidningen, dels drar vi i gång vår sommarkampanj. Och det ville vi göra med en go' känsla på stan, säger Karin Jonsell, privatmarknadschef på NWT.

Hon beskriver taltidningskampanjen som lyckad.

– Vi har haft en fantastisk ökning av prenumeranter, 40 procent fler har tillkommit under fyra månader.

Vad innebär sommarkampanjen?

– Att man kan ha tidningen för halva priset under tre månader, säger Karin Jonsell.

Läste i tidningen

NWT hade ett antal ”partyvänner” med sig på torget. Hamburgermakarna Street friends hade tagit fram en specialvariant dagen till ära, en burgare med tropiska smaker.

Några av dem som passade på att få sig lite mat i magen var sexåriga Wilda Höjd-Lindberg från Karlstad och hennes mormor Yvonne Lindberg från Åmål.

– Jag hade läst om detta i tidningen och tyckte det verkade trevligt, säger Yvonne Lindberg som alltså passade på att spendera lite tid på torget med sitt barnbarn.

Wilda hade passat på att bli ansiktsmålad innan måltiden, och valet föll på kattmotiv.

Flera sorters juice från Juicebaren fanns också att smaka på. Barbro Svensson från Karlstad testade rödbeta/äpple.

Vad tycker du om den här tillställningen?

– Det är jätteroligt, särskilt för oss ensamma som får komma ut och träffa lite folk. Och sen är det uppiggande med sånt här fint väder.

Den som ville kunde också tävla om ett presentkort på solglasögon. En av dem som gjord det var Ulrika Ward från Karlstad. Men det var inte därför han gått till torget.

– Vi gick hit för att titta på dansarna.

Ja, de som besökte torget bjöds även på dans i form av fler uppvisningar på Dansexpo.