2016-04-12 15:48

2016-04-12 22:46

Nu satsar han på Business Center

KARLSTAD: Nytt affärscenter där människor möts

När Stefan Ahlmark, Karlstad, 2014 sålde Ekonomikompetens till finska Accounter funderade han länge på fortsättningen som företagare. Nu har han funderat färdigt och i höst startat Karlstad Business Center, KBC, i Magasin 2 i inre hamn, Karlstad.
– KBC är en kombination av kontorshus och affärshus där människor skall nätverka och växa med sina affärer.

Miljön är inriktad på nätverkande, kreativitet, lärande och resultat. För en medlemsavgift på maximalt 1 500 kronor per månad kommer de som gillar idén att få tillgång till en rad faciliteter. Blir man mera fast som hyresgäst kan månadskostnaden bli något högre.

Olika zoner

I huset blir det olika zoner, allt anpassat till vad medlemmarna vill göra. Konferensrum, tysta rum, all ny teknik, lounger, servicefunktioner, en pool med personbilar, ramavtal, videorum för inspelning, en egen tv-kanal för You Tubes och flera andra inspirationsareor.

– Det är inte meningen att huvudutrymmena skall passa företagare som sitter på sin stol större delen av arbetsdagen. En och annan företagare av den typen kommer vi säkert att få, men i huvudsak handlar det om nätverkande människor som rör sig mycket och som jobbar intensivt med sina affärer.

1 000 medlemmar

Målet för KBC är att få över 1 000 medlemmar som då och då söker sig till affärshuset för att vara med i den kreativa miljön.

– Totalt kommer det att handla om 75 flexibla kontorsplatser och totalt cirka 125 arbetsplatser i smarta öppna lösningar. Allt anpassat till vad man som företagare skall utföra.

Alternativ

Vad är det då för företag som kommer att söka medlemskap i KBC?

– Den som det visste. Det är inte många som känner till den här satsningen, men inom kort går vi ut på bredden med marknadsföringen. Jag är övertygad om att många ser det här som ett alternativ istället för att betala dryga hyreskostnader i andra traditionella kontorskomplex. Det kommer självfallet att handla om många enmansföretag

I KBC kommer det också att finnas utrymme för friskvård, tillgång till personlig tränare, ekonomi- och säljträning, workshops, föreläsningar av mycket hög klass och inte minst viktigt, att vara närvarande i en miljö med nätverkande människor.

– Helt enkelt ett affärscenter där människor möter människor, säger Stefan Ahlmark.

Miljön är inriktad på nätverkande, kreativitet, lärande och resultat. För en medlemsavgift på maximalt 1 500 kronor per månad kommer de som gillar idén att få tillgång till en rad faciliteter. Blir man mera fast som hyresgäst kan månadskostnaden bli något högre.

Olika zoner

I huset blir det olika zoner, allt anpassat till vad medlemmarna vill göra. Konferensrum, tysta rum, all ny teknik, lounger, servicefunktioner, en pool med personbilar, ramavtal, videorum för inspelning, en egen tv-kanal för You Tubes och flera andra inspirationsareor.

– Det är inte meningen att huvudutrymmena skall passa företagare som sitter på sin stol större delen av arbetsdagen. En och annan företagare av den typen kommer vi säkert att få, men i huvudsak handlar det om nätverkande människor som rör sig mycket och som jobbar intensivt med sina affärer.

1 000 medlemmar

Målet för KBC är att få över 1 000 medlemmar som då och då söker sig till affärshuset för att vara med i den kreativa miljön.

– Totalt kommer det att handla om 75 flexibla kontorsplatser och totalt cirka 125 arbetsplatser i smarta öppna lösningar. Allt anpassat till vad man som företagare skall utföra.

Alternativ

Vad är det då för företag som kommer att söka medlemskap i KBC?

– Den som det visste. Det är inte många som känner till den här satsningen, men inom kort går vi ut på bredden med marknadsföringen. Jag är övertygad om att många ser det här som ett alternativ istället för att betala dryga hyreskostnader i andra traditionella kontorskomplex. Det kommer självfallet att handla om många enmansföretag

I KBC kommer det också att finnas utrymme för friskvård, tillgång till personlig tränare, ekonomi- och säljträning, workshops, föreläsningar av mycket hög klass och inte minst viktigt, att vara närvarande i en miljö med nätverkande människor.

– Helt enkelt ett affärscenter där människor möter människor, säger Stefan Ahlmark.