2016-10-04 16:17

2016-10-04 16:17

Nytt servicecenter invigt

KARLSKOGA: Ska göra det enklare för allmänheten och företagare att komma i kontakt med kommunen

Nu har kommunens nya servicecenter öppnat i entrén till kommunhuset på Katrinedalsgatan. Här ska man få svar direkt på enklare frågor eller hjälp att få kontakt med rätt tjänsteman.

Planeringen för det nya servicecentret har pågått ganska länge och när det äntligen blev dags för invigning på tisdagen var intresset ganska stort. De första nyfikna Karlskogaborna dök upp redan när dörren slog upp en halvtimme innan själva invigningsceremonin.

Servicecentret bemannas med fem personer. Förutom chefen Lisa Bystedt finns här två kommunvägledare och två växeltelefonister som ska hjälpa folk till rätta i kontakten med kommunen.

Enklare kontakt

– Det här är ett enkelt sätt att ta emot allmänhet och företagare. Vi kan svara snabbt på enkla frågor eller lotsa vidare till någon av våra duktiga tjänstemän, säger Lisa Bystedt.

Lisa Bystedt tillträdde redan vid årsskiftet och har ägnat den här tiden åt att åka runt bland kommunens många förvaltningar för att lära sig vad som behövs för att ge en god samlad service.

Det finns också fler sätt att ta kontakt med servicecentret än personligen över disk. Det går bra att ringa växeln eller skicka epost med sina frågor.

Servicecentret hade också lite otur mitt i festligheterna eftersom kommunens växel slutade fungera. Enligt uppgift berodde det på teknikstrul hos teleoperatören.

Planeringen för det nya servicecentret har pågått ganska länge och när det äntligen blev dags för invigning på tisdagen var intresset ganska stort. De första nyfikna Karlskogaborna dök upp redan när dörren slog upp en halvtimme innan själva invigningsceremonin.

Servicecentret bemannas med fem personer. Förutom chefen Lisa Bystedt finns här två kommunvägledare och två växeltelefonister som ska hjälpa folk till rätta i kontakten med kommunen.

Enklare kontakt

– Det här är ett enkelt sätt att ta emot allmänhet och företagare. Vi kan svara snabbt på enkla frågor eller lotsa vidare till någon av våra duktiga tjänstemän, säger Lisa Bystedt.

Lisa Bystedt tillträdde redan vid årsskiftet och har ägnat den här tiden åt att åka runt bland kommunens många förvaltningar för att lära sig vad som behövs för att ge en god samlad service.

Det finns också fler sätt att ta kontakt med servicecentret än personligen över disk. Det går bra att ringa växeln eller skicka epost med sina frågor.

Servicecentret hade också lite otur mitt i festligheterna eftersom kommunens växel slutade fungera. Enligt uppgift berodde det på teknikstrul hos teleoperatören.