2016-04-11 15:27

2016-04-11 15:27

Satsar nytt och stort

NÄRINGSLIV: Möckelnföretagen, kommunen och Företagarna gör gemensam sak

Möckelnföretagen, kommunen och Företagarna arrangerar till hösten en företagsresa till Säfsen. Det är en stor satsning som redan fått ett positivt gensvar trots att resan knappt börjat marknadsföras.

– Det är ett nytt spännande arrangemang som vi genomför för första gången, säger Mats Eriksson, ordförande i Möckelnföretagen.

Företagsresan till Säfsen startar vid lunchtid torsdag 29 september och arrangemanget pågår till lunch lördag 1 oktober och målet är 350 till 400 deltagare.

– Vi vill locka folk och företag från hela regionen till Säfsen och syftet är att göra affärer, säger Mats Eriksson och påpekar att det också blir föredrag och mingel men att avsikten med resan är att deltagarna ska träffas för att göra affärer.

– Den här resan har blivit otroligt positivt bemött, konstaterar Mats Eriksson och nämner i sammanhanget att morgondagens Mat och Prat bland annat ska handla om Säfsenresan.

Möckelnföretagen hade årsmöte i slutet av förra veckan och runt 25 av föreningens närmare 270 medlemmar hade mött upp. Mats Eriksson omvaldes som ordförande och i styrelsen återfinns även Björn Konradsson, Moelven Valåsen, Fredrik Wallenstad, Moelven Valåsen, Mikael Nyström, Karlskoga Automatsvarvning, Johan Stening, Karlskoga Automatsvarvning, Anne-Mari Alanen, Lyft & Kran, och Patric Borg, Stil.

Två nya suppleanter valdes in, Björn Åkerberg, Booforsen Fastigheter, och Anna Posth Skoog, Varnumhälsan. De efterträder Anneli Rådesjö och Camilla Petersen som av olika anledningar lämnat styrelsen.

Möckelnföretagen ska framöver satsa mer på event berättar Mats Eriksson och där kommer Henrik Lindstedt, ny verksamhetsledare på heltid från 1 april, in i bilden. Han får värma upp med inarbetade arrangemang som underleverantörsmässan i Elmia i november och Möckeln Trophy Day med go cart och golf i augusti men ska också hitta nya dragplåster.

– Vi ska lägga mer tid på eventbiten och Henrik är ju en eventmänniska. Ett uppdrag är att hitta aktiviteter som vänder sig mer till våra kvinnliga medlemmar, säger Mats Eriksson och lyfter upp det goda samarbetet med kommunens näringslivsbolag, Företagarna och Marknadsplats Karlskoga.

– Vi sitter på samma ställe och gör allt gemensamt, konstaterar Mats Eriksson.

– Det är ett nytt spännande arrangemang som vi genomför för första gången, säger Mats Eriksson, ordförande i Möckelnföretagen.

Företagsresan till Säfsen startar vid lunchtid torsdag 29 september och arrangemanget pågår till lunch lördag 1 oktober och målet är 350 till 400 deltagare.

– Vi vill locka folk och företag från hela regionen till Säfsen och syftet är att göra affärer, säger Mats Eriksson och påpekar att det också blir föredrag och mingel men att avsikten med resan är att deltagarna ska träffas för att göra affärer.

– Den här resan har blivit otroligt positivt bemött, konstaterar Mats Eriksson och nämner i sammanhanget att morgondagens Mat och Prat bland annat ska handla om Säfsenresan.

Möckelnföretagen hade årsmöte i slutet av förra veckan och runt 25 av föreningens närmare 270 medlemmar hade mött upp. Mats Eriksson omvaldes som ordförande och i styrelsen återfinns även Björn Konradsson, Moelven Valåsen, Fredrik Wallenstad, Moelven Valåsen, Mikael Nyström, Karlskoga Automatsvarvning, Johan Stening, Karlskoga Automatsvarvning, Anne-Mari Alanen, Lyft & Kran, och Patric Borg, Stil.

Två nya suppleanter valdes in, Björn Åkerberg, Booforsen Fastigheter, och Anna Posth Skoog, Varnumhälsan. De efterträder Anneli Rådesjö och Camilla Petersen som av olika anledningar lämnat styrelsen.

Möckelnföretagen ska framöver satsa mer på event berättar Mats Eriksson och där kommer Henrik Lindstedt, ny verksamhetsledare på heltid från 1 april, in i bilden. Han får värma upp med inarbetade arrangemang som underleverantörsmässan i Elmia i november och Möckeln Trophy Day med go cart och golf i augusti men ska också hitta nya dragplåster.

– Vi ska lägga mer tid på eventbiten och Henrik är ju en eventmänniska. Ett uppdrag är att hitta aktiviteter som vänder sig mer till våra kvinnliga medlemmar, säger Mats Eriksson och lyfter upp det goda samarbetet med kommunens näringslivsbolag, Företagarna och Marknadsplats Karlskoga.

– Vi sitter på samma ställe och gör allt gemensamt, konstaterar Mats Eriksson.