2016-03-10 06:00

2016-03-10 08:46

KT/Kuriren har god hushållstäckning

KARLSKOGA/DEGERFORS: "Vi står oss starka trots tappet"

KT/Kuriren tappade tre procent visar den senaste TS-upplagan som redovisades på onsdagen.
– Vi står oss ändå starka då vi jämför med branschsnittet som tappat 4,5 procent, säger Kent Rosenius som KT/Kurirens vd.

Trots tappet på 300 exemplar har KT/Kuriren en hushållstäckning på drygt 50 procent.

En bra tidning

– Vi har en god hushållstäckning i Karlskoga/Degerfors och det räcker till placering 10-15 i Sverige, säger en nöjd Kent Rosenius. Vi gör en bra tidning och det visar de här siffrorna på.

Gott betyg

Som jämförelse kan man av TS-mätningen se att en annan tidning i regionen har tappat 6,9 procent, vilket ska ses som ett gott betyg till KT/Kuriren.

– Om vi jämför oss med en annan tidning i regionen som tappat 7 procent, så är det ett betyg på att vi gör en uppskattad produkt, säger Kent Rosenius. Vi har bra siffror med det jobb vi gör.

Tror du att det går att öka antalet exemplar på papperstidningen?

– Jag tror att det är svårt att öka papperstidningen, men vi har vår webbtidining, säger Kent Rosenius. Jag tror att många läser KT/Kuriren på paddor och i telefonen. Vi är inte en kristidning, utan vi är attraktiva på flera sätt och webben är av dem.

Trots tappet på 300 exemplar har KT/Kuriren en hushållstäckning på drygt 50 procent.

En bra tidning

– Vi har en god hushållstäckning i Karlskoga/Degerfors och det räcker till placering 10-15 i Sverige, säger en nöjd Kent Rosenius. Vi gör en bra tidning och det visar de här siffrorna på.

Gott betyg

Som jämförelse kan man av TS-mätningen se att en annan tidning i regionen har tappat 6,9 procent, vilket ska ses som ett gott betyg till KT/Kuriren.

– Om vi jämför oss med en annan tidning i regionen som tappat 7 procent, så är det ett betyg på att vi gör en uppskattad produkt, säger Kent Rosenius. Vi har bra siffror med det jobb vi gör.

Tror du att det går att öka antalet exemplar på papperstidningen?

– Jag tror att det är svårt att öka papperstidningen, men vi har vår webbtidining, säger Kent Rosenius. Jag tror att många läser KT/Kuriren på paddor och i telefonen. Vi är inte en kristidning, utan vi är attraktiva på flera sätt och webben är av dem.