2017-08-02 15:23

2017-08-02 15:23

Hittade larv i russinpaket

HAGFORS: ”Måste utreda”

När Mattias Lindbergs dotter åt russin fick hon en konstig smak i munnen. Hon spottade och upptäckte att den konstiga smaken kom från en larv.

Mattias Lindberg från Torsby köpte ett paket solmogna russin av märket Coop på en mataffär i Hagfors. När hans 8-åriga dotter började äta på russinen fick hon en ovälkommen överraskning. Hon kände något konstigt i munnen och upptäckte att det var en levande larv.

– Hon tyckte att det var väldigt äckligt och spydde nästan, säger Mattias Lindberg.

Han beskriver att larven liknade en maggot.

Behöver utredas

På Coop kan man inte uttala sig specifikt om ärendet. De betonar att de behöver få in paketet för en undersökning, för att kunna se vilka brister som kan ha gjorts.

– Det är självklart en obehaglig upplevelse. Nu är det viktigt att vi får utreda det här, så att vi kan hjälpa kunden på bästa sätt, säger Coops pressekreterare Charlotta Åsell.

Charlotta Åsell är noga med att poängtera att det är ovanligt att sådant här sker. Ifall man blir drabbad är hennes tips att man antingen ska vända sig till butiken där varan är köpt, eller till företagets kundservice.

Mattias Lindberg från Torsby köpte ett paket solmogna russin av märket Coop på en mataffär i Hagfors. När hans 8-åriga dotter började äta på russinen fick hon en ovälkommen överraskning. Hon kände något konstigt i munnen och upptäckte att det var en levande larv.

– Hon tyckte att det var väldigt äckligt och spydde nästan, säger Mattias Lindberg.

Han beskriver att larven liknade en maggot.

Behöver utredas

På Coop kan man inte uttala sig specifikt om ärendet. De betonar att de behöver få in paketet för en undersökning, för att kunna se vilka brister som kan ha gjorts.

– Det är självklart en obehaglig upplevelse. Nu är det viktigt att vi får utreda det här, så att vi kan hjälpa kunden på bästa sätt, säger Coops pressekreterare Charlotta Åsell.

Charlotta Åsell är noga med att poängtera att det är ovanligt att sådant här sker. Ifall man blir drabbad är hennes tips att man antingen ska vända sig till butiken där varan är köpt, eller till företagets kundservice.

  • Jonas Berglund