2016-07-12 06:00

2016-07-12 06:00

Berättar om det goda i livet för en god sak

FILIPSTAD: OLW tar hjälp av kändis-stylist

Jonas Hallberg är känd för att styla kändisar – och inte minst för sina insatser i tv-rutan med bland annat Top Model. Nu är han också ansikte i en kampanj där OLW och Göteborgs kex gör gemensam sak.

Jonas Hallberg får i uppdrag att göra reklam på sitt Instagramkonto för kex och snacks från OLW och Göteborgs kex. En del av sitt arvode skänker han till Maskrosbarn, en organisation han är ambassadör för och som jobbar för barns rättigheter.

– Maskrosbarn gör ett fantastiskt jobb och jag känner mig stolt att vara ambassadör för en organisation som stödjer unga som har föräldrar som mår psykiskt dåligt eller har ett missbruk. Sommaren är en tuff tid för många ungdomar och för mig är det en självklarhet att bidra när jag kan, säger Jonas Hallberg i ett pressmeddelande från Orkla Confectionery & Snacks Sverige.

OLW har samarbetat med Maskrosbarn sedan 2014 och ser bland annat till att leverera chips till barnen som kommer till läger arrangerade av organisationen.

– Att tillsammans med Jonas både lyfta våra goda produkter samtidigt som vi gör något gott känns extra bra. Jonas är en fantastisk förebild för många unga och tillsammans kan vi hjälpa Maskrosbarn att ladda sommarlovet med positiva känslor, trots att de har det svårt hemma, säger Stina Petrini, CSR- och kommunikationschef.

”Härliga bilder från picknickfilten” utlovas från Jonas Hallberg och även chansen att tävla om sommarsemester på svenska campingar.

Jonas Hallberg får i uppdrag att göra reklam på sitt Instagramkonto för kex och snacks från OLW och Göteborgs kex. En del av sitt arvode skänker han till Maskrosbarn, en organisation han är ambassadör för och som jobbar för barns rättigheter.

– Maskrosbarn gör ett fantastiskt jobb och jag känner mig stolt att vara ambassadör för en organisation som stödjer unga som har föräldrar som mår psykiskt dåligt eller har ett missbruk. Sommaren är en tuff tid för många ungdomar och för mig är det en självklarhet att bidra när jag kan, säger Jonas Hallberg i ett pressmeddelande från Orkla Confectionery & Snacks Sverige.

OLW har samarbetat med Maskrosbarn sedan 2014 och ser bland annat till att leverera chips till barnen som kommer till läger arrangerade av organisationen.

– Att tillsammans med Jonas både lyfta våra goda produkter samtidigt som vi gör något gott känns extra bra. Jonas är en fantastisk förebild för många unga och tillsammans kan vi hjälpa Maskrosbarn att ladda sommarlovet med positiva känslor, trots att de har det svårt hemma, säger Stina Petrini, CSR- och kommunikationschef.

”Härliga bilder från picknickfilten” utlovas från Jonas Hallberg och även chansen att tävla om sommarsemester på svenska campingar.