2017-07-15 06:00

2017-07-15 06:00

Vill bara sola sig i glansen

ALMEDALEN

Medverkande av Region Värmland har kostat närmare en halv miljon kronor. 18 personer var där till en kostnad för resor och boende för 12 500 per person, totalt 225000 kronor.

Då har man inte valt billigaste alternativ för varken resa eller boende. Resterande belopp, drygt 250 000 är enligt Region Värmland bokningar samt ”mingel”.

Vad som döljer sig under rubriken ”mingel” nämner inte Region Värmland. RV vill påpeka att Norge är en stor handelspartner och vice versa., som om det vore en nyhet.

Man säger vidare att den officiella statistiken slutar vid landsgränsen. Detta tycker jag bör utvecklas, förklaras lite. Man vill även utveckla infrastruktur, näringsliv och bioekonomi i samarbete.

Vad gäller infrastruktur så går det dagligen tre snabbtåg från Karlstad till Oslo. Uppemot fem avgångar med buss går till Oslo. RV nämner att problematiken inte lyfts till nationell nivå.

Vilka är problemen?

E18 är utbyggd, även på norska sidan. Berörda inom bioekonomi finner nog varandra utan hjälp.

Om man tittar på Region Värmlands program så är det inga vidunderliga nyheter. Jag tycker detta luktar ” vi vill vara med och sola oss i glansen”.

En som drivit export till Norge över 30 år utan stora problem

Medverkande av Region Värmland har kostat närmare en halv miljon kronor. 18 personer var där till en kostnad för resor och boende för 12 500 per person, totalt 225000 kronor.

Då har man inte valt billigaste alternativ för varken resa eller boende. Resterande belopp, drygt 250 000 är enligt Region Värmland bokningar samt ”mingel”.

Vad som döljer sig under rubriken ”mingel” nämner inte Region Värmland. RV vill påpeka att Norge är en stor handelspartner och vice versa., som om det vore en nyhet.

Man säger vidare att den officiella statistiken slutar vid landsgränsen. Detta tycker jag bör utvecklas, förklaras lite. Man vill även utveckla infrastruktur, näringsliv och bioekonomi i samarbete.

Vad gäller infrastruktur så går det dagligen tre snabbtåg från Karlstad till Oslo. Uppemot fem avgångar med buss går till Oslo. RV nämner att problematiken inte lyfts till nationell nivå.

Vilka är problemen?

E18 är utbyggd, även på norska sidan. Berörda inom bioekonomi finner nog varandra utan hjälp.

Om man tittar på Region Värmlands program så är det inga vidunderliga nyheter. Jag tycker detta luktar ” vi vill vara med och sola oss i glansen”.

En som drivit export till Norge över 30 år utan stora problem

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.