2017-04-21 06:00

2017-04-21 06:00

Teknisk orsak till lång väntan

AKUTVÅRD:

Svar till signaturen Frustrerad och ledsen dotter (NWT 8/4):

Jag beklagar att du upplever att vi brustit i vårt bemötande när ni kom till akutmottagningen natten till den 2 april.

Under nämnda helg genomfördes en stor uppgradering av Landstinget i Värmlands journalsystem. Det innebar bland annat att våra patientmöten tog längre tid än vanligt.

Jag kan inte uttala mig om vad som har hänt just dig och din familj men vill gärna veta mer. Du är välkommen att kontakta mig via landstingets växel på telefonnummer: 054-61 50 00.

Wolmer Edqvist

Tillförordnad

Svar till signaturen Frustrerad och ledsen dotter (NWT 8/4):

Jag beklagar att du upplever att vi brustit i vårt bemötande när ni kom till akutmottagningen natten till den 2 april.

Under nämnda helg genomfördes en stor uppgradering av Landstinget i Värmlands journalsystem. Det innebar bland annat att våra patientmöten tog längre tid än vanligt.

Jag kan inte uttala mig om vad som har hänt just dig och din familj men vill gärna veta mer. Du är välkommen att kontakta mig via landstingets växel på telefonnummer: 054-61 50 00.

Wolmer Edqvist

Tillförordnad

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.

Har du synpunkter på det som sägs i texten? Skriv då gärna en kommentar via tjänsten Ifrågasätt men tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.