2016-07-21 06:00

2016-07-21 06:00

Försäljaren glömde viktig detalj

HANDEL

När vi köpte en tv från Siba i våras fick vi en förfrågan om att skaffa en trygghetsförsäkring också.

Då jag tyckte detta var onödigt eftersom vi har hemförsäkring påtalade säljaren flertalet gånger att de nu hade ett erbjudande som innebar att om försäkringen tecknades skulle vi få 700 att handla för vid ett senare tillfälle i butiken, Det var exakt så som han sa!

Vad som absolut inte framkom, men som säljaren påstår att han sagt var: för att få ”tillbaka” dessa 700 kronor behövde vi handla för 7 000 kronor. Denna ”lilla” men betydelsefulla detalj glömde säljaren att tala om för oss och därför känner vi oss grundlurade av Siba!! Hade vi vetat detta hade vi inte tecknat denna försäkring, eftersom vi egentligen inte var i behov av den.

Jag har nu ringt och varit i kontakt med den säljare vi hade från Siba de senaste dagarna och hans bemötande är oacceptabelt! Han påstår gång på gång att vi ljuger och att kunden inte alltid har rätt. Han är mycket otrevlig och bemöter inte mig som kund på ett sådant sätt som en inom ett serviceyrke bör göra . Jag själv har jobbat i butik i flera år och vet att hans agerande var fel! Det hela slutade med att han vägrade ge mig hjälp och han var fruktansvärt otrevlig och arrogant!

Det är fruktansvärt fult gjort, dels att stå och ljuga för oss om deras ”kampanj” men framförallt så är bemötandet stötande och förolämpande. Efter denna händelse kommer vi aldrig mer köpa någonting ifrån Siba och vi kommer inte rekommendera någon annan att göra det heller då de ej talar sanning och framförallt inte kan rätta till de fel som gjorts så att vi kunder känner oss nöjda!

Missnöjd före detta Sibakund

Då jag tyckte detta var onödigt eftersom vi har hemförsäkring påtalade säljaren flertalet gånger att de nu hade ett erbjudande som innebar att om försäkringen tecknades skulle vi få 700 att handla för vid ett senare tillfälle i butiken, Det var exakt så som han sa!

Vad som absolut inte framkom, men som säljaren påstår att han sagt var: för att få ”tillbaka” dessa 700 kronor behövde vi handla för 7 000 kronor. Denna ”lilla” men betydelsefulla detalj glömde säljaren att tala om för oss och därför känner vi oss grundlurade av Siba!! Hade vi vetat detta hade vi inte tecknat denna försäkring, eftersom vi egentligen inte var i behov av den.

Jag har nu ringt och varit i kontakt med den säljare vi hade från Siba de senaste dagarna och hans bemötande är oacceptabelt! Han påstår gång på gång att vi ljuger och att kunden inte alltid har rätt. Han är mycket otrevlig och bemöter inte mig som kund på ett sådant sätt som en inom ett serviceyrke bör göra . Jag själv har jobbat i butik i flera år och vet att hans agerande var fel! Det hela slutade med att han vägrade ge mig hjälp och han var fruktansvärt otrevlig och arrogant!

Det är fruktansvärt fult gjort, dels att stå och ljuga för oss om deras ”kampanj” men framförallt så är bemötandet stötande och förolämpande. Efter denna händelse kommer vi aldrig mer köpa någonting ifrån Siba och vi kommer inte rekommendera någon annan att göra det heller då de ej talar sanning och framförallt inte kan rätta till de fel som gjorts så att vi kunder känner oss nöjda!

Missnöjd före detta Sibakund