2016-04-29 06:00

2016-04-29 06:00

En viktig del – inget trams

BEMÖTANDE:

Svar till signaturen Förbannad (NWT 27/4):

Ett av landstingets fyra kvalitetsmål handlar om respektfulla möten. Kommunikation och bemötande är nämligen en viktig del i arbetet för alla medarbetare, och det goda bemötandet är något vi hela tiden vill måna om och utveckla. Att hämta inspiration från andra branscher har varit mycket uppskattat av medarbetarna. Det en satsning som skapat glädje och som ska göra nytta för patienterna. Vi är angelägna om att ge våra patienter bästa möjliga hjälp när de kommer till akutmottagningen och för oss är gott bemötande inte trams.

Petra Svedberg

Verksamhetschef

Svar till signaturen Förbannad (NWT 27/4):

Ett av landstingets fyra kvalitetsmål handlar om respektfulla möten. Kommunikation och bemötande är nämligen en viktig del i arbetet för alla medarbetare, och det goda bemötandet är något vi hela tiden vill måna om och utveckla. Att hämta inspiration från andra branscher har varit mycket uppskattat av medarbetarna. Det en satsning som skapat glädje och som ska göra nytta för patienterna. Vi är angelägna om att ge våra patienter bästa möjliga hjälp när de kommer till akutmottagningen och för oss är gott bemötande inte trams.

Petra Svedberg

Verksamhetschef

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.

Har du synpunkter på det som sägs i texten? Skriv då gärna en kommentar via tjänsten Ifrågasätt men tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.