2016-04-07 06:00

2016-04-07 06:00

Svaret var ett aprilskämt?

REKLAM:

Replik till Fredrik Thorsvret (NWT 1/4):

Jag utgår från att ditt insändarsvar till mig var ett aprilskämt. Du envisas med att lägga Mäklarbladet och Metro i brevlådorna hos mängder av människor som har talat om för dig att de inte vill ha dessa annonsblad. Du kallar det antagligen för ”samhällsinformation”, men du vet lika väl som jag och alla andra att det inte är samhällsinformation – det är rena annonsblad.

Sluta nu upp att förorena våra brevlådor!

Jag upprepar min uppmaning till alla som får dessa annonsblad i sina brevlådor att returnera dem till Svensk Direktreklam AB. Jag vill också uppmana Karlstads kommun att inte stödja bladen genom annonsering eller på annat sätt. Stöd i stället kommuninvånarna och miljön genom att påpeka för Svensk Direktreklam att det inte är okej att sprida annonsmaterial till dem som har avsagt sig det.

Du skriver att ni sprider 92 000 trycksaker i veckan. Tänk om hälften går till brevlådor som tackar nej till direktreklam... Vilken fantastiskt bra insats det skulle vara för miljön att inte dela ut det som ändå går direkt till återvinning eller i soporna!

Carl J

Replik till Fredrik Thorsvret (NWT 1/4):

Jag utgår från att ditt insändarsvar till mig var ett aprilskämt. Du envisas med att lägga Mäklarbladet och Metro i brevlådorna hos mängder av människor som har talat om för dig att de inte vill ha dessa annonsblad. Du kallar det antagligen för ”samhällsinformation”, men du vet lika väl som jag och alla andra att det inte är samhällsinformation – det är rena annonsblad.

Sluta nu upp att förorena våra brevlådor!

Jag upprepar min uppmaning till alla som får dessa annonsblad i sina brevlådor att returnera dem till Svensk Direktreklam AB. Jag vill också uppmana Karlstads kommun att inte stödja bladen genom annonsering eller på annat sätt. Stöd i stället kommuninvånarna och miljön genom att påpeka för Svensk Direktreklam att det inte är okej att sprida annonsmaterial till dem som har avsagt sig det.

Du skriver att ni sprider 92 000 trycksaker i veckan. Tänk om hälften går till brevlådor som tackar nej till direktreklam... Vilken fantastiskt bra insats det skulle vara för miljön att inte dela ut det som ändå går direkt till återvinning eller i soporna!

Carl J