2016-04-04 06:00

2016-04-04 06:00

Brev försenas och försvinner

POSTNORD: Klagomålen fortsätter att strömma in

Regionchef Mats Ståhlgren på Postnord säger att ett brev ska komma fram dagen efter det att man har skickat det. Men det stämmer inte! Jag skickar många brev, så jag har stor erfarenhet av att så inte är fallet.

Jag skickade exempelvis ett lite större brev den 6/10 ifjol, från Filipstad till Forshaga. Det har ännu inte kommit fram. Jag skickade även ett brev till Malung och i det fallet tog brevet en vecka på sig för att komma fram. Vid ett annat tillfälle skickade jag två brev samtidigt, till samma person. Det ena brevet kom fram dagen efter, för det andra dröjde det en hel vecka innan det hittade rätt.

Jag skriver alltid tydlig avsändare på mina brev, så det kan inte vara svårt att skicka tillbaka dem.

Postnord borde hålla en lektion med sin personal om hur sådana här saker ska hanteras.

Någon ersättning för uteblivna eller kraftigt försenade brev får jag inte heller. Orsaken till det, har Ulla Bryntesson på Postnord förklarat för mig, beror på att jag använder mig av vanliga frimärken. Vilket i och för sig borde räcka – man ska väl inte behöva rekommendera vartenda brev man skickar iväg? Skärp er!

Vem bär ansvaret, Postnord eller jag? De tråkiga konsekvenserna faller i alla fall alltid tillbaka på mig. Som till exempel den gång då sjukhuset hade skickat ut en kallelse till mig som inte kom fram. Det kostade mig 250 kronor för uteblivet läkarbesök...

Jag hoppas innerligt att det blir någon bättring snart!

Besviken Filipstadsbo

Regionchef Mats Ståhlgren på Postnord säger att ett brev ska komma fram dagen efter det att man har skickat det. Men det stämmer inte! Jag skickar många brev, så jag har stor erfarenhet av att så inte är fallet.

Jag skickade exempelvis ett lite större brev den 6/10 ifjol, från Filipstad till Forshaga. Det har ännu inte kommit fram. Jag skickade även ett brev till Malung och i det fallet tog brevet en vecka på sig för att komma fram. Vid ett annat tillfälle skickade jag två brev samtidigt, till samma person. Det ena brevet kom fram dagen efter, för det andra dröjde det en hel vecka innan det hittade rätt.

Jag skriver alltid tydlig avsändare på mina brev, så det kan inte vara svårt att skicka tillbaka dem.

Postnord borde hålla en lektion med sin personal om hur sådana här saker ska hanteras.

Någon ersättning för uteblivna eller kraftigt försenade brev får jag inte heller. Orsaken till det, har Ulla Bryntesson på Postnord förklarat för mig, beror på att jag använder mig av vanliga frimärken. Vilket i och för sig borde räcka – man ska väl inte behöva rekommendera vartenda brev man skickar iväg? Skärp er!

Vem bär ansvaret, Postnord eller jag? De tråkiga konsekvenserna faller i alla fall alltid tillbaka på mig. Som till exempel den gång då sjukhuset hade skickat ut en kallelse till mig som inte kom fram. Det kostade mig 250 kronor för uteblivet läkarbesök...

Jag hoppas innerligt att det blir någon bättring snart!

Besviken Filipstadsbo

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.