2016-03-24 06:00

2016-03-24 06:00

Luren i örat på direkten

TELENASARE:

Man ska aldrig inlåta sig i diskussion med dessa telemarketingförsäljare som ringer i tid och otid, av vilket slag de vara månde. Om man exempelvis vill ändra sitt elvatal, så är det bäst att kundtjänst för respektive företag – de har samma pris att erbjuda som den påstridige telefonförsäljaren.

Det krävs att man säger ”nej tack” minst fyra gånger, för de lyssnar inte mer än till sitt eget mantra. Därför: lägg på luren direkt!

Mot teleförsäljare

Man ska aldrig inlåta sig i diskussion med dessa telemarketingförsäljare som ringer i tid och otid, av vilket slag de vara månde. Om man exempelvis vill ändra sitt elvatal, så är det bäst att kundtjänst för respektive företag – de har samma pris att erbjuda som den påstridige telefonförsäljaren.

Det krävs att man säger ”nej tack” minst fyra gånger, för de lyssnar inte mer än till sitt eget mantra. Därför: lägg på luren direkt!

Mot teleförsäljare

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.

Har du synpunkter på det som sägs i texten? Skriv då gärna en kommentar via tjänsten Ifrågasätt men tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.