2016-03-22 06:00

2016-03-22 06:00

Idiotiska rutiner

Telia:

På Telias hemsida står det att återbetalningen sker automatiskt till kontot det drogs ifrån, om man har autogiro, som inte har kallats tillbaka. Trots att jag ringde innan återbetalningen var påbörjad, för att poängtera, att jag absolut inte vill ha ett utbetalningskort, kom just ett sådant.

De felaktiga dragningarna från Telias sida gjordes sista januari och sista februari, och återbetalningskortet ligger nu i Visby där återbetalningen beräknas ta fyra–fem veckor på grund av den långa kön av samma sorts ärenden – alltså folk som vägrar att betala 30 respektive 50 kronor för att få ut sina egna pengar.

Vem tjänar på Telias idiotiska rutiner, som konsumenten ska betala? Varför står det på hemsidan att pengar återgår till kontot som det drogs ifrån, när så inte sker?Själv måste jag ha Telia, då husvärden har fiberkontraktet med Telia.

Tvångskund

På Telias hemsida står det att återbetalningen sker automatiskt till kontot det drogs ifrån, om man har autogiro, som inte har kallats tillbaka. Trots att jag ringde innan återbetalningen var påbörjad, för att poängtera, att jag absolut inte vill ha ett utbetalningskort, kom just ett sådant.

De felaktiga dragningarna från Telias sida gjordes sista januari och sista februari, och återbetalningskortet ligger nu i Visby där återbetalningen beräknas ta fyra–fem veckor på grund av den långa kön av samma sorts ärenden – alltså folk som vägrar att betala 30 respektive 50 kronor för att få ut sina egna pengar.

Vem tjänar på Telias idiotiska rutiner, som konsumenten ska betala? Varför står det på hemsidan att pengar återgår till kontot som det drogs ifrån, när så inte sker?Själv måste jag ha Telia, då husvärden har fiberkontraktet med Telia.

Tvångskund

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.