2016-03-11 06:00

2016-03-11 06:00

Dyrt med ny cykel- och vandringsled

ÅRJÄNGS KOMMUN:

Jag ser att kommunstyrelsens arbetsutskott i Årjängs kommun vill bygga om banvallen till cykel- och vandringsled mellan Trättlanda och Årjäng samt mellan Årjäng och Gustavsfors, för en samlad kostnad av 24 miljoner kronor. Man kan givetvis söka EU- bidrag, men det är inte säkert att Bryssel går på alla dumheter.

Vilken bra affärside, när man nu också vill köpa ett hotell för 62 miljoner... Nu kan man ta betalt med 40–60 kronor för dem som vill cykla, åka inlines, promenera eller åka skidor på asfalten eller snön. Och mellan varven kan de ju bo på hotellet. Betala 40 kronor om du hyr utrustning och 60 om du kommer med egen utrustning för att färdas på asfalten eller snön. Så är det med kanoter. Man betalar 40 kronor per dygn om man hyr och 60 om man har egen kanot. Priset bör ju också vara det samma som det är för de som paddlar kanot och använder lägerplatserna i Dano-området. Det blir kostnader för kommunen att hålla ordning på spår och annat efter den nya asfaltleden.

Ej politiker

Jag ser att kommunstyrelsens arbetsutskott i Årjängs kommun vill bygga om banvallen till cykel- och vandringsled mellan Trättlanda och Årjäng samt mellan Årjäng och Gustavsfors, för en samlad kostnad av 24 miljoner kronor. Man kan givetvis söka EU- bidrag, men det är inte säkert att Bryssel går på alla dumheter.

Vilken bra affärside, när man nu också vill köpa ett hotell för 62 miljoner... Nu kan man ta betalt med 40–60 kronor för dem som vill cykla, åka inlines, promenera eller åka skidor på asfalten eller snön. Och mellan varven kan de ju bo på hotellet. Betala 40 kronor om du hyr utrustning och 60 om du kommer med egen utrustning för att färdas på asfalten eller snön. Så är det med kanoter. Man betalar 40 kronor per dygn om man hyr och 60 om man har egen kanot. Priset bör ju också vara det samma som det är för de som paddlar kanot och använder lägerplatserna i Dano-området. Det blir kostnader för kommunen att hålla ordning på spår och annat efter den nya asfaltleden.

Ej politiker

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.