2016-02-10 06:00

2016-02-10 06:00

Mestadels beröm åt chaufförerna

BUSSTRAFIK:

I en insändare 6/2 kommenterade en stadsbussförare en artikel i NWT förra veckan där ett möte beskrevs mellan en förare och en kund och där kunden upplevde sig ha blivit dåligt bemött.

Varje vardag genomförs drygt 25 000 resor i Karlstad på över 1 200 turer. Det blir många möten mellan förare och kund. Nästan alltid är dessa möten bra, mycket sällan uppstår en negativ situation. I de fall det händer försöker Karlstadsbuss och Förenade Buss tillsammans att reda ut vad som gått fel.

Karlstadsborna ger förarna höga betyg på bemötande, bland de högsta i landet, och det är vi glada för. Den övervägande bild vi får från kunderna är uppskattning över förarnas jobb och den instämmer jag och Karlstadsbuss i.

Mattias Bergh

Chef för Karlstadsbuss

I en insändare 6/2 kommenterade en stadsbussförare en artikel i NWT förra veckan där ett möte beskrevs mellan en förare och en kund och där kunden upplevde sig ha blivit dåligt bemött.

Varje vardag genomförs drygt 25 000 resor i Karlstad på över 1 200 turer. Det blir många möten mellan förare och kund. Nästan alltid är dessa möten bra, mycket sällan uppstår en negativ situation. I de fall det händer försöker Karlstadsbuss och Förenade Buss tillsammans att reda ut vad som gått fel.

Karlstadsborna ger förarna höga betyg på bemötande, bland de högsta i landet, och det är vi glada för. Den övervägande bild vi får från kunderna är uppskattning över förarnas jobb och den instämmer jag och Karlstadsbuss i.

Mattias Bergh

Chef för Karlstadsbuss

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.