2016-08-23 17:19

2016-08-23 17:19

15 procent upp för linneväveri

KLÄSSBOL

Klässbols Linneväveri har under sommaren haft 15 procent fler besökare jämfört med sommaren förra året.

Det skriver Klässbols marknadschef, Dick Johansson, i ett pressmeddelande där han också betecknar ökningen som närmast osannolikt stor. Johansson tror att det är kombinationen av Klässbols Linneväveri, Kaffekvarnen i Klässbol och Värmskogs Café som har medverkat till den stora ökningen av besökare. På onsdagen blir det celebert besök. Det är Kenyas ambassadör Joseph K Sang som får en guidad visning bland annat av hur de svenska ambassaddukarna blir till i vävsalen.

Det skriver Klässbols marknadschef, Dick Johansson, i ett pressmeddelande där han också betecknar ökningen som närmast osannolikt stor. Johansson tror att det är kombinationen av Klässbols Linneväveri, Kaffekvarnen i Klässbol och Värmskogs Café som har medverkat till den stora ökningen av besökare. På onsdagen blir det celebert besök. Det är Kenyas ambassadör Joseph K Sang som får en guidad visning bland annat av hur de svenska ambassaddukarna blir till i vävsalen.