2012-10-17 11:37

2014-12-15 11:47

Melinda From ny vd för Drivhuset Sverige

PRESSMEDDELANDE

Melinda From, verksamhetschef för Drivhuset Karlstad, tillträder som tillförordnad vd för Drivhuset Sverige från och med årsskiftet. Hon kommer dela sin tid mellan Drivhuset Karlstad och det nationella kontoret i Stockholm.

Varför är Drivhuset viktigt?/ Vilken skillnad gör Drivhuset?

– Vi hjälper unga entreprenörer att lyckas med sina idéer och får dem att våga tro på sin idé och där igenom skapar vi hållbara företag för Sverige, säger Melinda From i ett pressmeddelande.

Vilken är den viktigaste frågan för att skapa fler framgångsrika entreprenörer?

– Vi måste sluta bedöma idéer! Och i stället stärka enterprenörerna, vi kan aldrig förutspå vad som kommer lyckas eller vilka idéer som blir framgångsrika.

Vad är den störta utmaningen i att kombinera de två tjänsterna och vilka är fördelarna?

– Fördelarna är att det är samma organisation och att de lokala erfarenheterna är värdefulla för det nationella arbetet. Det hade inte varit möjligt för mig att ta uppdraget om inte Drivhuset Karlstad fungerat så otroligt bra med fantastisk, kunnig och driven personal. Sedan är det alltid bra att byta perspektiv, att lyfta blicken och se de stora sammanhangen. Det kommer även Värmland tillgodo att jag träffar statsråd och finansiärer.

Utmaningen?

– Tiden, att få det att gå ihop.

Hur ser Drivhuset ut om 3 år?

– Drivhuset Sverige är en stark aktör som får mycket uppmärksamhet och blir tillfrågad som sakkunig i enterprenörsskapsfrågor. Vi finns på fler ställen och startar ännu fler livskraftiga företag.

Nämn en person som gjort dig mer entreprenöriell?

– Jag har haft sån tur och alltid haft så otroligt bra chefer som låtit mig vara entreprenöriell.

Vem inspirerar dig? Var får du inspiration från i ditt arbete?

– Mina barn är en stor källa till inspiration. De har en så skön inställning till livet, de har ett helt öppet och kreativt sinne. Det är inget konstigt att måla på köksväggen med tusch, det blir jättefint! Människor och möten med människor är det klockrena svaret. Att träffa människor som går i gång på en idé.

Varför är Drivhuset viktigt?/ Vilken skillnad gör Drivhuset?

Vilken är den viktigaste frågan för att skapa fler framgångsrika entreprenörer?

Utmaningen?

– Tiden, att få det att gå ihop.

Hur ser Drivhuset ut om 3 år?

Nämn en person som gjort dig mer entreprenöriell?

Vem inspirerar dig? Var får du inspiration från i ditt arbete?