2017-10-12 12:07

2017-10-12 12:07

Ord & Bild nominerat till 100-wattaren

REKLAM

Under torsdagen släpptes nomineringarna till årets upplaga av 100-wattaren, tävlingen som ska utse Sveriges effektivaste kommunikation.

Bland de nominerade finns den värmländska reklambyrån Ord & Bild, som nominerats i kategorin Konsument singel, för sin kampanj man gjorde med Fotografiska på den Internationella kvinnodagen.

Kampanjen har namnet Det ojämställda priset gick ut på att man höjde priset för män under en dag. Höjningen var 13 procent, lika många procent som män tjänar mer än kvinnor. De ”extra pengarna” som kom in skänktes till Rättviseförmedlingen.

Vill inspirera

Kampanjen fick stor spridning och skapade en debatt.

– Vi på Fotografiska vill inspirera till en mer medveten värld. Och det försöker vi göra på flera sätt. Bland annat med Det ojämställda priset. Vi har jobbat tillsammans med Ord & Bild sen starten och tillsammans försöker vi hela tiden göra just det – inspirera till en mer medveten värld, säger Karl Skoog, Head of marketing på Fotografiska.

I 100-wattaren bedöms både kreativitet och effekt. Om Ord & Bild står som vinnare avslöjas den 14 november.

Bland de nominerade finns den värmländska reklambyrån Ord & Bild, som nominerats i kategorin Konsument singel, för sin kampanj man gjorde med Fotografiska på den Internationella kvinnodagen.

Kampanjen har namnet Det ojämställda priset gick ut på att man höjde priset för män under en dag. Höjningen var 13 procent, lika många procent som män tjänar mer än kvinnor. De ”extra pengarna” som kom in skänktes till Rättviseförmedlingen.

Vill inspirera

Kampanjen fick stor spridning och skapade en debatt.

– Vi på Fotografiska vill inspirera till en mer medveten värld. Och det försöker vi göra på flera sätt. Bland annat med Det ojämställda priset. Vi har jobbat tillsammans med Ord & Bild sen starten och tillsammans försöker vi hela tiden göra just det – inspirera till en mer medveten värld, säger Karl Skoog, Head of marketing på Fotografiska.

I 100-wattaren bedöms både kreativitet och effekt. Om Ord & Bild står som vinnare avslöjas den 14 november.