2017-06-09 12:25

2017-06-09 14:43

Ord & Bild näst mest intressant

VÄRMLAND: "Så klart helt galet kul"

Reklambyrån Ord & Bild, med säte i Karlstad, har utsetts till den näst mest intressanta byrån under första halvåret 2017.

Det är tidningen Resumé som låter experter från branschen utse månadens kampanj varje månad, och när man summerar årets första sex månader hamnar Ord & Bild på andra plats.

– Det är så klart helt galet kul! Vi har fått kanske branschens tyngsta pris, uppdragsgivarnas pris – Årets byrå. Och nu uppmärksammas vi även här, säger Peter Jansson Ling, vd på Ord & Bild Reklambyrå, i ett pressmeddelande.

Han lovordar också sin personal, vilka är grunden till framgångarna.

– Vem som helst kan starta en byrå i dag – det finns 15 000 byråer bara i Sverige. Allt som krävs är en Laptop, men någon idéknapp hittar du inte. Samtidigt som om du inte har uppdragsgivare som tror på dig så kommer du ingen vart heller. Vi råkar ha båda delarna för det mesta.

Ord & Bild har under året också vunnit två klasser i Resumés månadens kampanj (PR och Alternativa medier), för kampanjen Ojämställda priset som gjordes för Fotografiska.Man har också tagit hem priset Gyllene Hjulet med Statue of Integrity, en annan kampanj man gjort för Fotografiska.

Det är tidningen Resumé som låter experter från branschen utse månadens kampanj varje månad, och när man summerar årets första sex månader hamnar Ord & Bild på andra plats.

– Det är så klart helt galet kul! Vi har fått kanske branschens tyngsta pris, uppdragsgivarnas pris – Årets byrå. Och nu uppmärksammas vi även här, säger Peter Jansson Ling, vd på Ord & Bild Reklambyrå, i ett pressmeddelande.

Han lovordar också sin personal, vilka är grunden till framgångarna.

– Vem som helst kan starta en byrå i dag – det finns 15 000 byråer bara i Sverige. Allt som krävs är en Laptop, men någon idéknapp hittar du inte. Samtidigt som om du inte har uppdragsgivare som tror på dig så kommer du ingen vart heller. Vi råkar ha båda delarna för det mesta.

Ord & Bild har under året också vunnit två klasser i Resumés månadens kampanj (PR och Alternativa medier), för kampanjen Ojämställda priset som gjordes för Fotografiska.Man har också tagit hem priset Gyllene Hjulet med Statue of Integrity, en annan kampanj man gjort för Fotografiska.