2016-01-13 11:50

2016-01-13 11:51

Ord & bild kan bli Årets byrå

KARLSTAD: För sjunde gången

Ord & bild reklambyrå i Karlstad kan bli Årets byrå i Sverige.
Byrån är nominerad till utmärkelsen för sjunde året.

Årets byrå är en bransch- och kvalitetsstudie som bland annat kartlägger hur nöjda Sveriges största kommunikationsköpare är med sina byråer och vad som är avgörande vid inköp av kommunikationstjänster. Det är undersökningsföretaget Regi som gör undersökningen.

Branschstudien resulterar i byråspecifika kundutvärderingar som används i byråernas egen affärsutveckling. Delar av resultatet (Nöjd Kund Index) offentliggörs även på en årlig gala där de byråer med nöjdast kunder uppmärksammas.

Ord & bild är nominerade i år igen – för sjunde året i rad.

Tvåa förra året

– Förra året kom vi så högt upp som tvåa och hade högsta betyg i åtta av de 17 delar som undersökningen berör. Bland annat i analytisk förmåga, kreativitet och affärsnytta, säger Peter Jansson Ling, vd på Ord & bild i ett pressmeddelande.

– Det är ett gott betyg till oss att år efter år vara med i toppen av kommunikationsbranschens viktigaste utmärkelse, den där det är uppdragsgivarna som på djupet bedömer hur bra arbete vi byråer gör. Vi vill så klart rikta ett tack till våra kunder, men kanske framför allt ett stort tack till folket på byrån som brinner för att utveckla idéstark kommunikation som är samtida och gör skillnad, fortsätter Peter Jansson Ling.

21 anställda

Ord & bild reklambyrå omsätter 25 miljoner och har 21 anställda. Byrån jobbar bland annat med Fotografiska, Tv4, Lindahls mejerier, Rally Sweden, Smycka, NWT, Kombilotteriet, Karlstads kommun, Swedbank, Entercard, Moelven och Hasselfors Garden.

Årets byrå är en bransch- och kvalitetsstudie som bland annat kartlägger hur nöjda Sveriges största kommunikationsköpare är med sina byråer och vad som är avgörande vid inköp av kommunikationstjänster. Det är undersökningsföretaget Regi som gör undersökningen.

Branschstudien resulterar i byråspecifika kundutvärderingar som används i byråernas egen affärsutveckling. Delar av resultatet (Nöjd Kund Index) offentliggörs även på en årlig gala där de byråer med nöjdast kunder uppmärksammas.

Ord & bild är nominerade i år igen – för sjunde året i rad.

Tvåa förra året

– Förra året kom vi så högt upp som tvåa och hade högsta betyg i åtta av de 17 delar som undersökningen berör. Bland annat i analytisk förmåga, kreativitet och affärsnytta, säger Peter Jansson Ling, vd på Ord & bild i ett pressmeddelande.

– Det är ett gott betyg till oss att år efter år vara med i toppen av kommunikationsbranschens viktigaste utmärkelse, den där det är uppdragsgivarna som på djupet bedömer hur bra arbete vi byråer gör. Vi vill så klart rikta ett tack till våra kunder, men kanske framför allt ett stort tack till folket på byrån som brinner för att utveckla idéstark kommunikation som är samtida och gör skillnad, fortsätter Peter Jansson Ling.

21 anställda

Ord & bild reklambyrå omsätter 25 miljoner och har 21 anställda. Byrån jobbar bland annat med Fotografiska, Tv4, Lindahls mejerier, Rally Sweden, Smycka, NWT, Kombilotteriet, Karlstads kommun, Swedbank, Entercard, Moelven och Hasselfors Garden.