2015-11-07 06:00

2015-11-07 06:00

Nytt nätverk bildat på Plaza

KARLSTAD: Företagare utökar sitt kontaktnät

Nu är Team BNI Plaza i gång.

Med ett bandklipp invigde Andreas Zetterberg från Karlstad airport affärsnätverket.

– Vi ska bli Värmlands bästa affärsnätverksteam, säger han.

Personliga rekommendationer och fysiska möten underlättar om man vill göra affärer. Det är den idén som driver BNI, världens största affärsnätverk som har lokalavdelningar i Sverige och många andra länder.

I veckan som gick startades ett nytt BNI-nätverk i Karlstad, nämligen Team BNI Plaza. Som namnet antyder är det på Hotell Plaza i Karlstad de regelbundna träffarna kommer att äga rum.

På tisdagens premiär var det 25 medlemmar på plats, plus ungefär lika många inbjudna gäster som eventuellt kommer att bli medlemmar.

– Syftet är att göra affärer, säger Andreas Zetterberg.

Vill ha bra mix

Det är via personliga rekommendationer man blir medlem. Nätverket eftersträvar en bra mix av branscher och personer, så att alla bidrar på något sätt.

– De här 25 är väl valda branschrepresentanter med breda kontaktnät. En mix av erfarna BNI:are och nya, säger Kristin Landevik från Tag Reklam, som är ansvarig för nätverkets tillväxt.

Genom att vara med i ett nätverk av den här typen utvidgas ens eget kontaktnät mångdubbelt, menar hon och de andra ansvariga för nätverket.

– Men mer än 50 ska vi inte bli, säger hon.

Personliga rekommendationer och fysiska möten underlättar om man vill göra affärer. Det är den idén som driver BNI, världens största affärsnätverk som har lokalavdelningar i Sverige och många andra länder.

I veckan som gick startades ett nytt BNI-nätverk i Karlstad, nämligen Team BNI Plaza. Som namnet antyder är det på Hotell Plaza i Karlstad de regelbundna träffarna kommer att äga rum.

På tisdagens premiär var det 25 medlemmar på plats, plus ungefär lika många inbjudna gäster som eventuellt kommer att bli medlemmar.

– Syftet är att göra affärer, säger Andreas Zetterberg.

Vill ha bra mix

Det är via personliga rekommendationer man blir medlem. Nätverket eftersträvar en bra mix av branscher och personer, så att alla bidrar på något sätt.

– De här 25 är väl valda branschrepresentanter med breda kontaktnät. En mix av erfarna BNI:are och nya, säger Kristin Landevik från Tag Reklam, som är ansvarig för nätverkets tillväxt.

Genom att vara med i ett nätverk av den här typen utvidgas ens eget kontaktnät mångdubbelt, menar hon och de andra ansvariga för nätverket.

– Men mer än 50 ska vi inte bli, säger hon.